vsechno dobre dopadne:)
vymaz mozku
dobry den, potreboval bych poradit, jsem zavisli na marihuane, dokazu bez ni par dni vydrzet, ale o to pak mam vetsi chut si zahulit, ale kdyz si zahulim tak mi to uz nedela dobre jako ze zacatku, spis naopak, pokud me zrovna treba neco trapi, zazivam po marihuane stav ktery by se mozna dal prirovnat k depresi a tak si rikam ze to za to vlastne nestoji, ale pak sem s kamosema a hulime a ja nedokazu rict ne... jakmile mam u sebe travu kourim ji od rana do vecera, nejdriv se mi to libilo, ale ted zjistuji ze me to nici, protoze ja sem liny neprubojny clovek (takovy sem byl i pred tim nez sem zacal hulit) a zjistuji ze tyhle me vlastnosti marihuana jeste zhorsuje a tak me to nici ale je to silnejsi nez ja nemam zadnou vuli a taky je problem v tom, ze kdyz se zhulim tak si rikam ze to neni zas tak dobry, ze nebejt zhulenej je mozna lepsi, ale kdyz zhulenej nejsem tak to vidim obracene a chci si proste dat... mohli byste mi prosim poradit nebo nasmerovat pokud to dokazete jak se te zavislosti zbavit? problem je asi v tom ze vetsina mich kamosu kouri travu a tak je to pro me naprosto bezna vec, nechci se ale prestat vidat s lidma ktery mam rad a taky nechci nikam do zadny poradny nebo lecebny, potreboval bych jen poradit kde najid motivaci pokud to dokazete(travu kourim asi 7 let, ze zacatku to bylo jednou za par mesicu, ale postupne se to stupnovalo a ted si uz davam prakticky denne, jen zridkakdy si nedam a to jen proto ze zrovna nic nemam a nechce se mi nikoho otravovat)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
Vaše psaní je velmi obsáhlé a ve skryté poznámce jste se i dosti otevřel. Moc dobře víte, co Vám kouření marihuany způsobuje, nicméně těžko hledáte nějaký další smysl Vašeho života. Potíž je v tom, že pokud se dále budete intenzivně stýkat s kamarády, kteří aktivně kouří, jen těžko se Vám podaří v jejich blízkosti se marihuany zbavit. Sám jste se o tom nesčetněkrát přesvědčil...A to, že byste ji měl ze svého života ,,vypustit" - je zřejmé.
To co na ni prožíváte, se nijak nezlepší, spíše se u osob ( kteří marihuanu snášení obdobně jako jste to popsal Vy ), nepříjemné pocity dalšími konzumacemi umocňují a sílí. V některých případech může dojít k trvalým psychickým potížím, leckdy k psychiatrické diagnose. Ve vašem případě byste se měl být ,,na pozoru" i s dalšími látkami. Tyto stavy úzkosti + další nepříjemna ( pokud k nim máte sklony ) může stejně tak vyvolat jakákoliv jiná droga. Takže doporučuji si raději na tu dovolenou opravdu reálně zajed, nežli to řešit užitím ,,tripu"...
Zkuste se nad vším ještě pořádně zamyslet. Myslím, že úplně stačí, že jste díky marihuaně nedokončil školu ( s čímž se dá stále ještě něco dělat ), přivodit si psychické potíže, které mohou mít nevratné následky je trochu zbytečné a s tím pak už tolik zase udělat nejde...
No a k tomu mě tak napadá, že na takovou dovolenou si musíte vydělat...hned máte jasný cíl a náplň...Možná se Vám teď může zdát, že to celé zlehčuji, což bych ale opravdu nechtěla. Vždy, když se někdo pokouší dostat z drog ven ( a je jedno z jakých ), je nutné, aby si našel jiné přátele a jiné aktivity...
Rozhodně je velká škoda nemít vzdělání. Sám jste uvedl, že Vám škola šla, byl jste výborný i v předmětech se kterými mají mnozí potíže. Byl jste vyloučen pro docházku, ne proto, že byste učivo nepobral...Nevidím žádný důvod, proč byste si SŠ nemohl dodělat a pak pokračoval na některé z VOŠ nebo VŠ...pak byste měl i mnohem větší šance dělat v životě to - co Vás baví...určitě jste měl nějaké sny a představy co byste chtěl být...Nástupem do školy byste se zase dostal mezi jiné lidi, měl byste povinnosti, zaplněný čas smysluplně...
Jsem přesvědčená, že byste se jako mladý muž, cítil mnohem lépe, kdyby jste měl dokončené vzdělání. Možná by pak i ta komunikace s opačným pohlavím byla o něco lepší...
Tak, jako jste se dokázal otevřít ve svém psaní, bylo pro Vás velmi přínosné, kdyby jste se dokázal otevřít v osobním kontaktu. Průběžná terapeutická podpora by Vám pomohla se lépe orientovat ve svých pocitech, potřebách a jistě byste rychleji nalezl tu Vámi těžko hledající motivaci. Nemyslím si, že byste byl beznadějný případ, to vůbec ne. Ba naopak si myslím, že máte velkou šanci plno věcí ve Vašem životě změnit a najít cestu ke spokojnosti. A Vy to víte také, proto jste napsal.
Zkuste nad vším ještě popřemýšlet. Konečné rozhodnutí je samozřejmě na Vás. Pokud by jste dospěl k závěru, že byste si o Vás chtěl s někým popovídat, napište, ráda Vám někoho doporučím. Postačí uvést dobře dostupná města.
Zatím se mějte hezky. Pokud budete potřebovat, klidně zase napište.
S pozdravem Markéta K.