bere?
eva
Dobrý den,mám podezření že můj kluk něco bere,jen nevím přesně co,našla jsem u něj mimo trávy i takovoe male rozlámané kartičky z tvrdého plastu...nevím na dělání lajn...? je to možné? A obyčejnou jehlu na šití ale měla opálený konec,že ji asi občas zahříval nad ohněm,ale nevím k čemu by se dala použít a k jaké droze?jestli je to možné,našla jsem to vše u té marihuany.A jak se pozná že někdo bere hašiš?A ještě jeden dotaz prosím zda má marihuana učinek i jako povzbuzovač na potenci,často si před sexem něco zakouří,ale navím zda jen marihuanu?Zahlídla jsem v jeho ruce i malý sáček s něčím nažloutlým jako prášek,nevím o co jde.Bydlíme spolu ale mám strach a o drogách nevím vůbec nic,proto děkuji předem za vaše odpovědi.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
kartičky z tvrdého plastu mi nic neříkají, nicméně jehla/špendlík by mohly souviset s užíváním hašiše. Občas se hašiš kouří tak, že se napíchne na něco ostrého, zapálí a přidrží v uzavřené nádobě. Vzniklý kouř se následně inhaluje. Stejně tak je možné ho nadrobit do tabákové nebo marihuanové cigarety.
Kouř z marihuany i hašiše je pokud jde o vůni stejný, od běžného tabáku se však výrazně liší. Má jakoby nasládlou, těžkou vůni. Předpokládám, že byste i jako neznalec poznala rozdíl.
Jsou lidé, kteří se před sexem rádi zkouří. Pro některé je to cesta, jak se zbavit zábran a sex si více užít. Objevují se informace o tom, že dlouhodobé užívání marihuany zhoršuje schopnost erekce, případně i snižuje chuť na sex, ale existují i tací, kteří něco takového zcela popírají. Jak to má Váš přítel, nedokážu posoudit.
Informace o marihuaně a hašiši najdete např. na:
http://drogovaporadna.cz/cannabinoidy/konopne-drogy.html
Najdete zde i informace o tom, jaké má droga účinky. Podle nich byste mohla poznat, zda přítel konopí užívá, či nikoli. Typické jsou začervenalé oči, rozšířené panenky, neovladatelný smích, záchvaty žravosti apod. Bohužel nemusí mít takové příznaky každý, berte to jen jako možné indicie.
Na stránkách je také zmíněn popis obou podob konopné drogy. Abyste si udělala jasnější představu, hledejte přes google.cz obrázky pojmů marijuana, marihuana, hašiš nebo hashish. Nebo se podívejte na stránky http://cs.wikipedia.org/wiki/Marihuana - o marihuaně, http://cs.wikipedia.org/wiki/Hašiš - o hašiši. Najdete tam spoustu informací o účincích, rizicích apod., ale i další odkazy.
V obou případech (marihuana a hašiš) jde o jednu a tutéž rostlinu, která se běžně říká konopí, lat. canabis (sativa, indica apod.; nejde tedy o technické konopí).
Mezi uživateli se pod pojmy "tráva, marihuana, konopí, hulení, joint" většinou skrývají nasušené listy a palice (květenství) této rostliny. Ty se drtí a balí se z nich jointy (marihuanové cigarety). Mají zelenou, případně lehce nahnědlou, nažloutlou barvu, záleží na sušení a na květenství. K sehnání jsou většinou v igelitovém sáčku, nebo v různých krabičkách, dózičkách apod.
Hašiš je de facto pryskyřice sesbíraná z květenství. Je žluté až temně hnědé barvy. Na drogovém trhu se objevuje v igelitových pytlíčcích, zabalený v papírcích, nadrcený, nebo v podobě plat ("čokolád").
Svými účinky jsou hašiš a marihuana stejné, jen hašiš obsahuje více účinných látek.
Píšete, že jde o přítele, se kterým bydlíte. Proto bych Vám v tuhle chvíli poradila to nejpřirozenější, co se nabízí: nastudujte si o hašiši a marihuaně doporučené informace a následně se přítele jednoduše zeptejte. Nebo je něco, co Vám v takovém kroku brání?
Zdraví,
Gabriela Koryntová.