Pervitin
Renlib
Dobry den,chtela bych vas pozadat o radu.Mam bratra na kterem me moc zalezi a chtela bych mu pomoci.Uz rok a pul uziva pervitin.Vsichni kolem mu jen rikaji koukej jak vypadas bez se lecit.Vim,ze timto zpusobem se niceho nedosahne.Myslim si,ze na takove lidi by se melo jak na male deti pomalu,opatrne,(je mozne,ze se mylim),ale jak zacit u meho bratra vubec nevim,aby hned z prvniho rozhovoru nepoznal o co mi jde.Jsem z Plzně.Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
na každého platí trochu něco jiného a také v jinou dobu. Někdy musí závislý dojít do určitého stadia, kdy většinou užíváním drogy více ztrácí než získává. Až pak je ochoten slyšet, že by e mohl jít léčit, nebo že mu chce někdo pomoci. Někdy se s ním musí přestat všichni bavit, někdy naopak pomůže vlídný přístup, jindy je potřeba nějaký pořádný problém (velký dluh, nákaza žloutenkou, úmrtí kamaráda na drogách atd.). Je to opravdu velmi individuální. Pokud byste chtěla zjistit, co by na Vašeho bratra mohlo působit, bylo by nejlepší jít se poradit někam osobně, kde byste podrobně probrala celou situaci. V Plzni se můžete obrátit na P-centrum, které radí právě i rodinám závislých (http://www.cppt.cz/cz/pcentrum.asp).
Pokud by se Vám nechtělo nikam chodit, napište o celé situaci něco víc, kde bratr bydlí, zda pracuje, jaké má vztahy s rodinou, přáteli, partnerkou, zda bere injekčně, zda se pohybuje mezi uživateli, kdo má pocit, že by se měl jít léčit, jakým způsobem ho kdo přesvědčoval apod.