Zavislost na alkoholu
Sisi
Dobry den,
potrebuji se poradit a se svymi blizkymi nemam odvahu o problemu mluvit a je mi trapne. Mam problemy s alhoholem, jsem na RD a jiz par let piji. Zacalo to nevinne, postupne jsem davky zvysovala az jsem dosla vlastne k zaveru, ze bez piti jiz nemuzu byt. Problemy ruznych druhu ve mne jeste nutkani k piti podporujia myslim, ze je tim vyresim, ale vlastne ne..Jen vse zhorsuji. Rada bych prestala, chci prestat, ale stydim se o tom mluvit, nevim co a kam se obratit.Psychicky se necitim dobre, jsem podrazdena,uplne jiny clovek. Objevuje se u me i tres, velke poceti a navaly horka...Velice rada a bravurne jsem ridila (nikdy po poziti alkoholu samozrejme), ale nyni se bojim i ridit a mam strach....... Existuje nejaka dostupna substitucni lecba, neco , co muze pomoci? Neco, co bych mohla zacit sama? Nejaky dostupny preparat, ktery bych mohla zakoupit v lekarne? Nebo popripade existuje nejaky kontakt na poradnu v Brne?
Jsem ve stavu, ze nesnasim sama sebe za to, co delam........okoli se jen divi, proc jsem podrazdena, nervozni az zla.. atd... Prakticky jiz rano me prepadaji myslenky na piti.....ve stavu \"oken\" jsem nikdy nebyla, ale potrebu piti po douskach mam skoro neustale......
Dekuji velice za jakoukoli radu ci kontakt.
S.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
je velmi dobře, že jste sebrala odvahu a napsala. Své potíže si moc dobře uvědomujete a to je dobré. Ne každý je ochoten a schopen své problémy s alkoholem nahlídnout, pojmenovat a už vůbec ne přiznat. V tom vidím Vaše velké plus. Uvědomit si svůj problém je vždy tím prvním a výchozím krokem k nějaké pozitivní změně, bez kterého to nejde. A Vy jste ho právě teď udělala...
Seberte odvahu a navštivte nějaké zařízení / viz uvedené kontakty /. Ničeho se nebojte, nikdo Vám hlavu neutrhne a rozhodně nejste sama, komu se alkohol vymknul kontrole. Z Vašeho psaní je cítit silná motivace se svým životem něco udělat, takže máte důvod proč začít...děti, rodina adt...
Doporučuji si na uvedená čísla zavolat a objednat se na první konzultaci. Tito lékaři jsou specialisté na závislosti, takže s nimi můžete bez jakýkoliv pocitů studu, hovořit o svých problémech tak, jak opravdu jsou.
Také zvažte, zda o potížích neříct manželovi, za prvé při Vaší léčbě by byla dobrá i spolupráce manžela, za druhé se Vám jeho podpora určitě hodí, za třetí závislost na čemkoliv zpravidla bývá ,,pouze zástupný problém", takže možná byste mohli společně nalézt v čem ten problém opravdu je a pak mu předcházet...máte malé děti, myslím, že to za to stojí a Vy sama to jistě také dobře víte.
Nicméně, jako první věc, udělejte to, že se objednáte do poradny. Po osobní konzultaci lékař Vaší situaci vyhodnotí a navrhne vhodný způsob řešení. Také se tam můžete poradit, kdy a za jakých okolností o všem říci manželovi a zda jej na sezení nepřizvat...
AT ambulance ( specializovaná pro osoby závislé na alkoholu a pro nealkoholové toxikomanie )
středa 8.00 - 15.00
Jihlavská 20
Brno - Bohunice
Tel : 532 232 094, 532 232 051
Kontaktní osoba : MUDr. Zuzana Hogenbuchová
www.fnbrno.cz
Psychiatrická AT ordinace
Hapalova 22
Brno
Tel : 541 226 070, 777 916 263
Kontaktní osoba : MUDr. Roland Marek
www.podaneruce.cz
Psychiatrická léčba
Škroupova 48
Brno
Tel : 548 531 396
Kontaktní osoba : MUDr. Petr Zahradník
Psychiatrická léčebna
Húskova 2
Brno - Černovice
Tel : 548 123 304, 548 123 319
Kontaktní osoba : MUDr. Jiří Pokora
www.plbrno.cz
Budu ráda, když mi napíšete, zda jste kontaktů již využila a jak dále bude Vaše léčba vypadat. Držím Vám palce, přeji hodně sil ! Věřím, že to zvládnete.
Mějte se hezky, Markéta K.