dítě?
liana
dobry den chci se zeptat,nedávno jsem našla u svého přítele maly balíček s jemnějším oranžovohnědým práškem,o co mohlo jít,mohl to kouřit,nebo šňupat?Źádné vpichy na kůži nemá,vím že zkušenosti z drogama má,řekl mi to sám,kouří marihuanu a všimla jsem si že i dost pravidelně tak 2až3krát týdně,a snad i několik let...může se povést že by s tím přestal?Občas příjde a blábolí nějaké nesmysly,že třeba něco řekne ale nedává to smysl,jako kdyby nepřemýšlel o čem mluví,má lesklé oči...může to být tou marihuanou,nebo jak poznám že třebas kouří nebo šňupe něco jiného?A co ten prášek? Chodí normálně do práce a v životě jinak funguje dobře,stará se o mě a mou dceru z prvého manželství,žijeme spolu,jen mám strach aby se to nezhoršovalo,normálně na něm nikdo nic nepozná...tvrdí že by chtěl ještě vlastní dítě,je mu 33,může kromě zhoršení spermatu mít kouření marihuany i vliv na potenci? Tvrdí mi že před početím dítěte stačí aby s tím tak na 2-3měsíce přestal,je to pravda?Mám strach že to ale nedodrží,třeba to na něm nepoznám...může mít kouření marihuany při početí nějaký vliv na plod?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
pokud přítel bere nějaké drogy, tak si myslím ( a to se na mě nezlobte ), že plánovat početí není zrovna na pořadu dne. Mnoho žen si bohužel myslí, že narození dítěte přiměje jejich ,,zlobivé partnery" k rodinnému a spokojenému životu. Leckdy toto vyjít může, bohužel, my se pak ale spíše setkáváme s tím, že ženy zůstanou s dětmi a nejsou v jednoduché situaci...
Rozhodně bych doporučovala počkat, až si přítel své potíže vyřeší.
Přímá konzumace drog silně ovlivní plod v případě, kdy konzumuje samotná matka v průběhu těhotenství. Pokud jde o užívání drog u případného otce, na samotný vývoj plodu to vliv nemá. Užívání drog také může mít vliv na schopnost zplodit dítě, např. bylo zjištěno, že spermie kuřáků marihuany jsou ,,pomalejší" a pravděpodobnost početí tím nižší...Zdali by, ale užívání drog trvalo i nadále, pak může být samozřejmě další vývoj dítěte ohrožený - tatínek, který bere drogy, není přinejmenším zrovna pozitivním vzorem a jeho návyk a chování ohrožuje normální fungování celé rodiny.
O jakou drogu jde ( kterou jste nalezla ), bohužel takto na dálku nepoznáme. Těžko se i takto přes internet objektivně hodnotí celková situace. Nejlépe by bylo, kdyby jste využila odborného poradenství pro blízké osoby uživatelů nelegálních drog a vše řešila v osobním kontaktu. Bohužel, jste neuvedla odkud jste, nevím tedy kam Vás nasměrovat. Pokud by pro Vás byla dostupná Praha, tak doporučuji navštívit kolegyni, která se na práci s rodinnými příslušníky uživatelů nelegálních drog přímo specializuje, zde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email : ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
Veškeré služby poradny jsou bezplatné a je nutno se během provozní doby s poradnou spojit a dohodnout si termín prvního sezení. Více informací naleznete zde www.sananim.cz - v rubrice Naše zařízení - zadat - Poradna pro rodiče PPR.
Zdali žijete někde jinde, tak napište, jaká města máte v dobré dopravní dostupnosti a my Vám vyhledáme jiné možné kontakty. Nebo se sama můžete podívat do databáze zde www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj - město - Kontaktní centrum. Vyberte si to, které máte nejblíže.
Veškerá K-centra nabízí ve svých službách mimo jiné i poradenské služby rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. Také bezplatně, nezávazně a lze i anonymně.
Zatím se mějte hezky, pokud budete mít chuť, můžete nám napsat, jak se situace dále vyvíjí. Můžete i využít tvz. ,,skryté poznámky", která není součástí veřejného webu, nikdo ji tedy neuvidí.
S pozdravem Markéta K.