testy a antibiotika
Anonymka
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat,jestli při bězné lékařské prohlídce najdou THC nebo alkohol a za jak dlouho to vyprchá z krve a moči? A jenom pro info..lze užívat marihuanu s antibiotiky (Ospen 1000) nebo to je podobné jak s alkoholem - snižování účinku antibiotik ?
Děkuji moc za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Abusus alkoholu může být i při běžné prohlídce zjistitelný, alespoň ve formě podezření podle typického nálezu v jaterních testech. Ty se dostávají do normy po 5 týdnech abstinence.
Konopí je zjistitelné jen toxikologickými testy, záleží na intenzitě užívání, odhadem počítejte s měsícem, déle je to vyjimečné.
Stran interakce - pravděpodobně ke snížení efektu dojde, konopí nejspíše sníží funkci antibiotik, tohle riziko platí pro všechny antibiotika, která mají baktericidní efekt. Mechanismus je jednoduchý - konopí je bakteriostatické, bakterie jakoby utlumí, baktericidní atb mají bakterie zabít, ale obvykle se to děje při jejich intenzivním množení a utlumené bakterie se nemnoží, resp. množí pomaleji, ergo spíše přežijí.