pervitin VS antibiotika
MOJMÍR
Prosím Vás, beru antibiotika a do toho užívám pervitin - zajímá mě, jestli antibiotika nebudou mít vliv na odbourávání pervitinu z moče/krve .. na internetu jsem se dočetl, že se pervitin odbourává max. do 10 dnů ... je tomu tak i v kombinaci s antibiotiky ?? nemění se doba odbourávání pervitinu, když do toho beru antibiotika? prosím Vás o co nejrychlejší odpověď ... S pozdravem Mojmír ...

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
v lékařství se příliš nezkoumá kombinování antibiotik s nelegálními drogami. Součástí pervitinu může být kde co, stejně tak záleží i na tom, o jaké antibiotikum se jedná. Vzájemné ovlivnění těchto dvou substancí lze tedy jen těžko posoudit, byť se velmi pravděpodobně v těle na několika místech potkávají. A to nejspíš nejen v krevním oběhu, ale i při odbourávání v játrech, která tudíž dostanou slušně zabrat.
Pervitin obecně zanechává v těle stopy, které lze zjistit při intenzivním užívání i po několika měsících či letech (např. z vlasů či ochlupení). Pokud však jde o běžně dostupné a prováděné testy z moči, krve a slin, pak je pervitin zachytitelný:
- v moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne,
- v krvi a slinách 1 - 3 dny.
Jestli neužíváte často, tj. několikrát týdně a více, a poslední dávka nebyla velká, pak pravděpodobně po 10 dnech testy skutečně budou negativní.
To, že máte předepsaná antibiotika, má jistě svůj důvod. Nejspíš proděláváte nějakou infekci, která tělo zatěžuje. V tuhle chvíli by tedy bylo dobré dát tělu čas a klid, aby se s infekcí vyrovnalo a nezatěžovat ho ničím jiným.
Tak ať jste brzo fit.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.