uzivani Pervitinu
Bibiana
Ahoj,predem zacnu tim ze pervitin uzim Pul roku,a stoho 2 a pul mesice uzivam kazdy Den.Bez prestavky dene.uzivam to Kourenim...a jake mohou bejt nasledky..?? Zhubla jsem,najim se rano a to jenom jeden rohlik,pak celi den nic do sebe nedam,nespim,m?m bledou kuzi na obliceji,vubec zadnou silu vsobe nemam,dneska ve?er sem uzivala drogu tak? a sla sem si lehnout jelikoz rodice me poslalu spat.tak sem sla,najednou name prislo poceni,zle od zaludku,hrozne spatne mi bylo i do tet je.slo mi na zvraceni tak sem sla pro lek Nurofen ale nevzala sem si to pac nevim co by se semnou stalo, jsou naki rizika uzivani pervitinu a stim i lek nurofen na nevolno..?? Ja si lek nevzala bojim se toho co se semnou muze stat.?tak? menstruaci m?m nepravidelnou jednou za dva mesice neni to tim ze uzivam drogu??natoz mi je teprve 16 let. Muzete mi prosim poradit ja uzivam drogu 2 a pul mesice v kuse kazdej den...myslim ze sem vynechala Asi den bo dva ale v kazdym jinym tydnu...natoz rodice nic nevi a bojim se ze to zisti.tak? m?m jit k lekari kvuli prvni Antikoncepci kvuli hodne hormonu a pribrala na vaze.muzou tam lekari zjistit ze uzivam pervitin..??? A jak je to dlouho v krvi??moci?? A kde jeste jestli se muzu zeptat..?? Zda nevim jestli sem Zavisla na droze ... Muze se semnou n?co stat..?? Jaky rizika?? DEKUJI ZA ODPOVED.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
nejspíš se Vám podařilo zadat dotaz dvakrát. Odpověď jsem Vám sem tedy překopírovala:
Dobrý den,
následky užívání pervitinu, zejména při takovém způsobu užívání (vysoká frekvence) a tak nízkém věku, jaký uvádíte, mohou být velmi vážné a život ohrožující.
Pervitin je stimulant, nastavuje tělo do režimu "útěk/útok". Tento režim je pro tělo velmi zátěžový a stresující. S tím souvisí i omezení příjmu potravy spojené s následným hubnutím, které může vést až k podvýživě. Ta sama o sobě má velmi neblahý vliv na organismus. Nejen, že si začnete všímat změn kvality pleti, ale i vlasů, které můžou začít vypadávat, zubů apod. K tomu se přidává i řada problémů, které na venek tak rychle vidět nejsou. Jde o vnitřní orgány, svaly, klouby, kosti, které potřebují pro své fungování a vývoj (zejména ve Vašem věku) dobrou výživu. Příznakem špatné a nedostatečné životosprávy může být pak nejen nedostatek síly (z čeho byste jí také v tuhle chvíli mohla mít?), ale i vynechávání menstruace. A to nemluvím o rizicích pro Váš mozek, srdce a další orgány (více info na http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html).
Budete-li v podobném stylu užívání pervitinu pokračovat, hrozí Vám celkové tělesné zhrouzení. Stejně tak i zhroucením psychické. Vyčerpaný je totiž i Váš mozek. Mohou se u Vás začít objevovat bolesti hlavy, poruchy vnímání spojené s halucinacemi atd., které mohou vést až k rozvoji toxické psychozy (tj. paranoidně-halucinatorní stav podobný schizofrenii).
Bolest žaludku může souviset s nedostatkem potravy, ale i stresem. Vzhledem k předpokládanému vyčerpání lze jen těžko odhadnout, co by s Vámi jednorázové užití Nurofenu v tuhle chvíli udělalo. Nejspíš Vás nazbije, ale možná Vám ani nepomůže.
Při běžné gynekologické prohlídce Vám nikdo testy na drogy dělat nebude. Pervitin by jinak zachytit mohli při testech z moči zhruba 3-21 dní (u Vás by to byla spíš ta horní hranice), z krve nebo slin 1-3 dny.
Pokud nebudete jíst, samotné nasazení antikoncepce k žádnému velkému nárůstu váhy nepovede.
V tuto chvíli bych Vám nedoporučovala experimentovat s nasazováním jakýchkoli léků. Ideální by bylo, kdybyste zůstala v klidu na lůžku, naordinovala si odpočinek, dostatek spánku, pomalu naběhla na běžný stravovací a pitný režim. Stejně tak by stálo za uvážení svěřit se v tuhle chvíli se vším rodičům a následně svůj stav konzultovat s lékařem. Budete-li v podobném stylu užívání pokračovat, velmi pravděpodobně zkolabujete a rodiče se vše stejně dozví. Vzhledem k tomu, jak jste se za poslední měsíce změnila, budou nejspíš i něco tušit. Svěříte-li se jim, nadšení jistě nebudou, ale co nejhoršího by se podle Vás mohlo stát? Nemyslíte si, že budou nakonec raději, že jste se jim svěřila?
Nejspíš tušíte, že se něco děje. A skutečnost je nejspíš taková, že ohrožujete svoje zdraví a život! Napsala jste k nám na poradnu a i to chtělo kus odvahy. Pokud Vám jí ještě kapka zbývá, využijte ji a řekněte si o pomoc!
Bohužel neznám Vaši situaci podrobně, proto Vám chci doporučit alespoň telefonický kontakt, kde byste mohla celou situaci s někým probrat a vymyslet konkrétní plán, co dál. Telefonní číslo, na které se můžete obrátit je 283 872 186. Kdybyste si troufla zajít někam osobně, napište mi, která větší města jsou Vám dobře dostupná a pošlu Vám kontakty na odborná zařízení, kde si s Vámi anonymně a zdarma na toto téma rádi promluví a pomůžou Vám.
Budu ráda, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí.
Držím palce.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.