THC v moci
os
Dobry den, vcera jsem se zde dotazoval, jak dlouho se thc udrzi v moci. Prisli jsme u nasi 14 lete dcery na koureni marihuany, tvrdila nam, ze to jenom zkousela, potrebovali jsme vedet, za jak dlouho muzeme udelat kontrolni test. S pozdravem Ondrej Smejkal

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud se jednalo o jednorázový experiment, negativizace by měla nastat během řádově dní, max. bych odhadoval na 2 týdny. Pokud se jedalo o pravidelné užívání a nebo vysokou dávku, odhadoval bych to až na 30 dní. Existují nepochybně i vyjímky, jeden klient, který kouřit gramové dávky denně po roky se negativizoval více než 2 měsíce, náhlé zhubnutí také může vyjimečně vyvolat pozitivitu.
Nicméně, pro dceru by měla platit ta první věta, to ostatní je tam jen pro úplnost. Pokud byste kombinovali test z moči a ze slin - měl by se test ze slin negativizovat rozhodně rychleji, odhadem nejdéle do týdne.
V souvislosti s testy by stálo za to uvažovat o některých záludnostech - vyjimečně testy vycházejí podivně a nemusí to mít úplně souvislost s užíváním. Pak je na místě použít testovací metodu konfirmační, tedy nechat mož, ev. krev vyšetřit v toxikologické laboratoři - s objednávkou konfirmace testů, hledání aktivních metabolitů, odpověď na otázku - kdy nejspíše došlo k poslednímu užití. Neumí to každá laboratoř a stojí to kolem několik tisíc Kč. Nicméně - tam, kde výsledek testu není v souhlase s tvrzením testovaného je to nezbytné.
A rozhodně doporučuji zajít se někam poradit o dalším postupu. Ono takové zjištění s sebou může nést výce škody, než užitku.
Držím palce a přeju dosti trpělivosti.