žíly
Ajinka
Dobrý den,
byla jsem závisla na heroinu nitrožilně.Po předepsání Suboxonu se mi zdárně podařilo přestat i s vysazením prášků.
Teď mě ale trápí to že se miztratili veškeré žíly a navíc mě trápí brnění rukou.Když jdu někam k lékaři jen se modlím aby nebraly krev.Je nějaká možnost aby se to všecko zase srovnalo a já se nemusela bát že budu někde vysvětlovat můj problém.
Děkuju za radu A.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
bohužel to nejde zaručit, ale je spousta věcí, které byste mohla pro sebe a svoje žíly udělat, aby se situace zlepšila. Počínaje tím, že dáte žílám čas, se z i.v. užívání vzpamatovat. To může trvat i rok. Přes to, že budete ruce posilovat - ideální je mačkání tenisáku, gumového kroužku, pohyby připomínající ždímání, ale i obyčejné posilování zaměřené na ruce a předloktí, včetně např. lezení po umělé stěně, skalách (svalová hmota vytlačí i drobnější žíly na povrch a odběry krve tak budou snadnější). Konče užíváním preparátů, které pomáhají s regenerací žil. Většina z nich se však nemá užívát dlouhodobě, a tak by bylo dobré jejich užívání konzultovat s lékařem. Na Vašem místě bych se obrátila na kteréhokoli lékaře, který o Vaší minulosti ví, nebo k němu máte důvěru (třeba tím, který Vám předepisoval Suboxon), nebo bych to v krátkosti probrala alespoň s lékárníkem (i ten by Vám měl být schopen poradit, bohužel se však nedostanete k lékům, které jsou na předpis). Většinou jde o preparáty typu heparoid, ibuhepa, ketonal, ascorutin apod.
Do budoucna bude dobré počítat s tím, že nejspíš problémy s odběrem úplně nezmizí. Nebrala bych to nijak tragicky. Na světě je spousta lidí, které je problematické odebrat, a přitom drogy nikdy neužívali. Bohužel to chvíli trvá a někdy i bolí.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.