xanax a neurol
elleen
Dobrý den, už 2 a půl roku beru xanax sr, dostala jsem se na 0,5 - 0 - 1, na panický ataky a úzkostnou depresi, do toho nějaký neuroly, když se to nedalo. Psych mi tvrdil, že je to neškodné, ale vyděsily mě letáky tak jsem asi po 3/4 roce začla chodit k jinýmu, ten mi nasadil tritico a asentru. Letos v lednu jsem začla vysazovat o 0,5 (0,5 - 0 - 0,75 pak 0,5 pak nic), cítila jsem se blbě, zimnice, závratě, bolesti hlavy (mám migrény) a spánkový obrny(neurologicky jsem o.k.)a bolesti těla jak při chřipce. Dr. mi nasadil Lirycu, teď bych měla vysazovat další 0,5, ale už takhle je mi někdy špatně pár hodin než si vemu další dávku ... občas si dám neurol 0,25. Nevím jak to budu snášet při mém pracovním i soukromém vytížení. Neexistuje něco čím by se to dalo nahradit? Nebo není lepší to užívat už napořád (je mi 33). Jak nejlíp vysadit a nesložit se? Děkuji moc za radu.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, asi spíše vytrvejte ve vysazování neurolu a xanaxu. Ono se to obvykle podá, ale někdy to trvá docela dlouho. Zkuste se dát celkově dokopy - choďte na masáže, cvičte, ... To celkem pomáhá. Zkuste mít pravidelný režim, taky to pomůže - máte se čeho chytit když je vám blbě, neboť máte prostě něco co teď musíme a nač je teď čas. Také si zkuste najít psychoterapeuta, se kterým budete pravidelně pracovat. Obvykle to s sebou přinese úlevu. A najděte nějaký mechanismus, co budete páchat, když vám není dobře, a potřebujete si dát neurol, pokud se nejedná zrovna o panickou ataku. Existuje spousta možností, autogenní tréning, pomalé hluboké dýchání, návodů najdete spoustu a poradí vám i váš psychiatr. Musíte to nějakou dobu trénovat, a ono to pak funguje poměrně hodně dobře.