jak najít léčebnu
teticka
synovci kterému je 26 let a propadl drogám kombinovaný s alkoholem bychom chtěli pomoci najít vhodnou léčebnu kde by podstoupil léčbu,chtěli bychom se zeptat jestli ještě existuje protidrogová léčebna v Němčicích u Strakonic a jak postupovat vtom jak synovce do léčebny dostat děkuji za odpověď / odpověď můžete poslat přímo matce jejíž syn je na drogách její email.adresa je xxx@xxx.cz

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
v Němčicích u Volyně (tj. poblíž Strakonic) stále funguje Terapeutická komunita Němčice. Bližší informace o ní najdete na stránkách http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn).html. Jde o komunitu, kde se léči uživatelé návykových látek (většinou těch nelegálních). Léčba trvá zrhuba rok. Jejím základem je skupinová terapie, ale také individuální, pracovní a sociální terapie. Němčice se zaměřují zejména na starší klienty, tj. zhruba od 25/26 let výše. Každý zájemce musí projít procesem schvalování. Přijímání nových klientů probíhá přes Kontaktní centrum o.s.SANANIM, Na Skalce 819/15, 150 00 Praha 5, tel. 283 872 186. Pořadník má na starosti konkrétně Johana Dyntarová, kterou zastihnete na uvedeném čísle.
Nejpodstatnější v tuhle chvíli je, jestli chce sám synovec do nějaké léčby vůbec nastoupit. Jestli ano, pak by se měl slečně Dyntarové ozvat, a to co možná nejdříve. K podmínkám přijetí patří sepsání životopisu (ideálně vlastní rukou zhruba na 4 stránky), motivační dopis (proč chci zrovna do léčby v Němčicích a k čemu by mi měla roční léčba v komunitě být). Je-li synovec v kontaktu s nějakým lékařem, nebo kontaktním centrem, pak bude vítané i jejich vyjádření. Před samotným nástupem do komunity je potřeba projít detoxem.
Ve zkratce, má-li synovec o léčbu v Terapeutické komunitě Němčice zájem, ať se ozve Johaně Dyntarové na tel. 283 872 186. Na ostatním se spolu již domluví. Nebude-li synovec vhodný pro léčbu v této komunitě, bude mu doporučeno jiné vhodné zařízení.
Naše poradna funguje výhradně po internetu, z toho důvodu jsme se neozvali na kontakt, který jste v dotaze uvedl. Z důvodu zachování anonymity byla z dotazu smazána i emailová adresa.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.