marihuana,LSD
jitka
Dobry den mam 20 leteho syna.Od 14 let kouri marihuanu.Ted v posledni dobe ji kouri nekolikrat denne,kdyz jsem z prace doma chodi ji kourit ven snad kazdou hodinu.Je zavisly na pocitacove hre METIN.
Zrejme proto zacal uzivat i LSD,aby vydrzel celou noc u pocitace.Dalsi den nic neji,nespi.
Ziji s pritelem,ten me doporucuje syna vyhodit s bytu,ze se jeho zavislost bude stupnovat.Ja nevim co mam delat,syn ma selest na srdci a male srdce coz nam rekl kardiolog,kdyz syn byl na vysetreni asi v 10 letech.Mam o nej strach,domluvy nepomuzou,do prace chodi pravidelne,ale je vecne bez penez vse utrati za marihuanu a lsd,ktery bere tak 2x za mesic.Jeste by me zajimalo kolik takova davka LSD stoji.Dekuji za radu Jitka

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Jitko,
dle toho jak chování a příznaky u syna popisujete ( nespavost, nechutenství, časté vysedávání u PC...) mi spíše přijde, že by se mohlo jednat o pervitin než o LSD, na tuto látku jste přišla jak ?
Nicméně, si můžete na tomto webu naší poradny v rubrikách Stimulační drogy = v podrubrice Pervitin a v rubrice Halucinogeny = v podrubrice LSD přečíst více informací o účincích a příznacích jednotlivých drog, abyste měla více informací, věděla čeho si u syna všímat, na co se zaměřit...
Touto cestou, nikdy nelze učinit objektivní závěr, k tomu je třeba vždy osobní kontakt s dotyčnou konzumující osobou a pohovor. Třeba to vše může být celé ještě úplně jinak...
Sama žádáte o kontakt na poradnu, což velmi pozitivně hodnotím. Dojít se osobně poradit jak s touto nesnadnou záležitostí naložit a jak vhodně postupovat dále, je tím nejrozumnějším možným rozhodnutím. Osobní kontakt je vždy nejúčinnější, poskytuje mnohem více prostoru k probrání potřebného, též může být pravidelný, systematický...lépe se pak hledají další možné cesty...To, že syn v tuto chvíli zatím nemá pocit, že by odbornou pomoc potřeboval, neznamená, že ji nemůžete využívat Vy a průběžně se radit o tom, jak v daných situacích jednat, komunikovat a tím i třeba lépe motivovat k nějaké pozitivní změně. Veškerá zařízení pracující s uživateli nelegálních drog, poskytují mimo jiné i poradenské služby rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. Navíc jsou to služby nezávazné, bezplatné a mohou být i anonymní. Nebojte se jich využít. Nejenom, že se poradíte jak dál, také získáte podporu, což si jistě zasloužíte...
U Vás se můžete obrátit sem :
Kontaktní centrum, o.s. PREVENT - Kontaktní a poradenské služby
Komenského 174
Strakonice
Tel : 383 322 357, 728 469 494
Kontaktní osoba : Mgr. Daniel Randák
Více info o tomto zařízení najdete zde www.os-prevent.cz
Doporučuji si nejdříve na uvedená čísla zavolat a předem první sezení dohodnout.
Zatím se mějte hezky a ať vše dobře dopadne.
S pozdravem Markéta K.