Držení
jan
Dobrý den
Je možné držet legálně morfium ? Jedná se mně o možnost získání a držení malého množství pro potřebu těžkého poranění na lovu. Od kolegy z ukrajiny vím že tamní vedoucí loveké skupiny toto oprávnění má.

Odpověděl: Jakub Minařík
Nejsem úplně mocen posoudit legalitu, ale pokusil bych se vám to zjistit. Mám k tomu jen pár poznámek.
Ukrajina co se týče dostupnosti zdravotní péče je na tom přeci jen jinak. U nás se kamkoliv dostane sanitka během 15 minut. No jistě budou vyjímky, ale nedá se to srovnat s oblastmi ukrajiny, které jsou mnohem méně dostupné.
Odpovězte si na otázku, zda byste si troufl injekčně aplikovat morfium. Tablety nemají v tomto případě moc smysl. Také je užití morfia spojené s některými riziky a kontraindikacemi. Může se například stát, že člověk, kterému morfium aplikujete přestane dýchat, je to sice málo pravděpodobná, ale existující komplikace. Jste na něco takového připraven? Přece jen v odlehlé oblasti Ukrajiny, ze které může transport trvat řádově hodiny je takové riziko akceptovatelné - pacient by bez morfia transport nepřežil pro šok z bolesti a tak riziko, že to nevyjde s morfiem se nejeví jako tak vážné.
Kdybyste i tako uvažoval, že si chcete morfium s sebou přibalit, napište. Zkusím zjistit stanovisko inspektorátu OPL, nebo názor zdravotnických právníků.