Jak s tím přestat?
forsoul
Dobrý den,
mám přítele, který má za sebou velmi pestrou drogovou minulost, vyzkoušel, co se dalo, do drog se dostal díky partě, která ho ovlivnila. Teď už tvrdé drogy nebere, ale s partou je pořád, hodně kouří marihuanu a strašně mi to vadí. Už asi půl roku mi slibuje, že toho nechá kvůli mě a naší budoucnosti, ale už mu nemůžu věřit, protože vím, že to dělá za mými zády a nemůžu ho neustále hlídat, chci, aby si to uvědomoval sám. Strašně ho ovlivňují ti \"kamarádi\", měli by ho za méněcenného, kdyby s nimi nefetoval. Neustále ho upozorňuji na to, že mě může ztratit, ví o tomto riziku, ale obávám se, že ani to ho nedokáže zastavit. Můžete mi prosím poradit? A ještě jeden dotaz k tomuto problému, který by se ovšem hodil spíš do sexuologické poradny. Můj přítel má problém s vyvrcholením. Když mu to udělám rukou nebo pusou, tak to až takový problém není, ale při běžném sexu není schopný orgasmu. Myslíte, že to může souviset s tou jeho závislotí na marihuaně? Může to mít na to vliv? Moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
přítel už asi zjistil, že ho stejně neopustíte, i když tím hrozíte. Takže se mu potvrdilo, že může mít zatím obojí, tedy Vás i drogy (a drogové kamarády). Dokud opravdu nesplníte něco ze svých výhružek, těžko svůj život změní, nemá velký důvod proč by to dělal. Takhle si vždy poslechne výčitky, trochu se zastydí, něco slíbí (možná tomu i chce věřit) a pak je droga a kamrádi stejně silnější. Zatím ale nic neztratil, takže se nic moc nestalo. Až jednou Vaše trpělivost přeteče a opravdu odejdete, pak se možná něco pohne. Případně byste musela zvolit menší "trest" za to, že bude kouřit, než přímo rozchod, tak abyste to pak dokázala splnit.
Co se týče sexuologického problému, může to mít opravdu souvislost s marihuanou. Ta při pravidelném užívání působí některé problémy v sexu, mezi nejčastějšími právě neschopnost dosáhnout vyvrcholení. Při abstinenci se vše do pár týdnů nebo měsíců srovná. Pokud ne, je třeba hledat příčinu jinde, pak už opravdu spíš se sexuologem.