prosba o pomoc
Hanča
Dobrý den,
můj bratr,který má 34let je vážně závislý na alkoholu. Alkohol ho v jeho věku stáhl hodně hluboko v podstatě až na dno. Je z něj bezdomovec a je velmi zadlužený. Svůj život pravděpodobně měnit nechce, ale my jako rodina bychom mu strašně nějakým způsobem chtěli pomoc a dostat ho trošku zase do normálního života. Slyšela jsem, že může vyhlásit osobní bankrot a tak se částečně dostat z dluhů, jenže pokud bude dále pít tak je zbytečné o něčem takovém přemýšlet. Byl výborný kuchař. Prosím pomozte nám jak ho z toho dostat ven. Bohužel dnešní doba je taková, že pokud nebude sám chtít atd atd....... Což je to nejhorší, protože pokud nedostane nějaký smysl života tak nikdy chtít nebude a ve svém věku se pomalu a jistě zabíjí.
Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, chápu, že je pro Vás složité to přijmout, ale opravdu nejde nic moc dělat, dokud bratr sám změnu nechce. Obzvlášť pokud už s Vámi nežije, nemůžete ho nijak výrazně ovlivnit svým chováním. Je naprosto dospělý a svéprávný. Můžete s ním promluvit, žádat ho, nabízet pomoc, ale to je prakticky vše. Někdy se ještě nějaké cesty najdou, k tomu by bylo potřeba probrat celý rodinný příběh osobně a dopodrobna s nějakým odborníkem, možná byste nečekaně našli oblast, kde byste mohli mít ještě na život Vašeho bratra správný vliv. Jakmile už se jednou z koloběhu alkoholu a ulice vymaní, můžete mu pomoci zvládnout další věci. Co se týče osobního bankrotu, je výhodný v podstatě jen za určitých podmínek a to většinou pokud jedinec dluží velké částky, spíše miliony. Je vždy třeba jeho ustanovení dobře zvážit a s někým se poradit. Neznamená to totiž, že by Vám byly všechny dluhy odpuštěny. Ale to všechno je na pořadu dne, až by se případně podařilo s bratrem navázat lepší komunikaci a on by se rozhodl pro změnu.