Prosba
Kristýna
Dobrý den,
jsem studentkou VŠ v Olomouci a chtěla bych se zeptat, zda mi neporadíte nějakou literaturu k mé bakalářské práci na téma: Terapeutické metody v ambulantní práci s drogově závislými. Děkuji moc. Kristýna

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud jste se rozhodla psát práci na toto téma, předpokládám, že máte o problematice nějaké informace a znáte základní zdroje, odkud chcete čerpat informace? Můžu Vám nabídnout odkazy na několik publikací, ale počítám, že detailnější průzkum literatury a shánění dalších odkazů už provedete sama... přec jen to je Vaše bakalářská práce... :) Ono třeba stačí zadat do google položky jako "ambulantní léčba" + "drogy". Mě to vyjelo kvanta linků...
Co se týče publikací, pak základní je jednoznačně:
Kalina, K. a kol.: Drogy a drogové závislosti. Mezioborový přístup. Úřad vlády ČR, Praha 2003
(zdarma ke stažení na www.drogy-info.cz, webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti, kde pod rubrikou publikace a glosář pojmů najdete leccos, co byste mohla využít. Taky tam mají katalog knih, které se dají u nich vypůjčit).
Z dalších publikací to jsou např.
Kalina K.: Kvalita a účinnost v prevenci a léčbě drogových závislostí. Příručka pro poskytovatele, manažery a administrátory. Inverze/SANANIM, Praha, 2000 nebo Kalina, K.: Základy adiktologie, případně Rotgers, F. a kol.: Léčba drogových závislostí. Grada Publishing. Praha 1999.