Nerozumím tomu
Bella
Dobrý den,již 5let užívám Subutex pod jazyk.Chodím pravidelně k lékaři který mi ho píše.Ale nyní se mi na noze udělali 2 abscesy.Oba mi praskly a hnis vytékal ven.Teď už se to hojí.Chtěla jsem se zeptat jak je možné že se mi udělaly?Dříve,když jsem brala heroin i.v.tak se mi také někdy udělaly ale teď když už pět let beru Subace pod jazyk...Nějak tomu nerozumím.Bojím se že si toho doktor všimne a přestane mi je předpisovat.Děkuji za odpověď.Jsem z toho zmatená,proč se mi z ničeho nic udělaly...

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
jestli opravdu neužíváte injekčně, pak není důvod obávat se říct o abscesech lékaři. Abscesy, někdy ale i bércové vředy, mívají i lidé, kteří nikdy drogy neužívali. Bohužel se takové nemoci často vracejí a problematicky se hojí. Není radno je zanedbávat.
To, že se Vám v současnosti abscesy vrátily, může být známka celkového zhoršení zdravotního stavu a ten byste neměla zanedbávat! Jedině pořádné vyšetření dokáže zjistit, co se vlastně děje. Promluvte si o tom s doktorem. Nebudete první ani poslední, komu se podobné trable vracejí i v době, kdy několik let užíváte pod jazyk.
Překonejte obavy, řekněte svému psychiatrovi o svých problémech (ale klidně i o tom strachu, že si bude myslet, že užíváte injekčně) a začněte je řešit!
Držím palce, ať se to srovná, a všechno dobře dopadne.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.