mariuhana
andy
Dobrý večer, chtěla bych se zeptat jak mám jednat s dcerou u které jsem zjistila před 14dni že kouřila mariuhanu a to s testu který jsem ji udělala.Ted jsem ji test provedla znovu a opět byl pozitivní, přesto že má zákaz chození ven a ze školy jde rovnou domů.Po přečtení zde jsem zjistila že test může bejt pozitivní ještě tak měsíc.Tak jsem se s ní domluvila že ho opět provedeme za měsíc.Nevím jestli mám čekat a nebo rovnou se spojit s nějakým centrem, jestli to dokážeme sami zvládnout?Ve škole ji chválí a známky má taky dobré je vidět že se snaží, ale bojím se aby jsem něco nezameškala čekáním jak dopadne další test.Evidentně to musela kouřit častěji, ale ted tvrdí že posledních 14 dní nic nekouřila.Děkuji jsem z Plzně a budu ráda za nějaký kontakt kam se obrátit.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
posílám Vám kontakt na Centrum protidrogové prevence a terapie o.p.s. se sídlem v Plzni (Kontaktní centrum, Havířská 11, tel. 377 421 374). Můžete se obrátit přímo na ně a osobně s nimi celou situaci probrat. Říkám si, že testování jistě předcházelo nějaké podezření. A takhle po internetu bych nerada celou situaci bagatelizovala. Byť je pochopitelně možné, že nejde o nic vážného. Není nic neobvyklého, že se "děti" k marihuaně dostanou a vyzkouší ji. A ani opakovaná zkušenost nemusí znamenat nic vážného. Ale rozumím tomu, že se jako máma bojíte o své dítě a nechcete nic zanedbat.
Posílám Vám také odkaz na naše další webové stránky, kde rodičům radíme, jak se se svými dětmi na podobná témata bavit. Určitě na nich najdete inspiraci. Stránky: http://prevence.sananim.cz/.
Držím palce, ať nejde o nic vážného.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.