Ganja v těhoteství
bonduelka
Dobrý den chtěla bych se zeptat na váš názor...žiju s přítelem který je o 15 let starší a v posledních 3 letech jsme prakticky každý den hulili trávu.ne nic extremního jen večer jedno brčko k filmečku a tak.včera jsem zjistila že jsem těhotná a mám z toho hlavu v pejru.miminko bych chtěla, ale nevím, zda to není veliké riziko..odhaduji to, že jsem tak ve druhém týdnu a bohužel po celou dobu jsme každý den kouřili.poradte prosím co dělat.děkuju bonduelka

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
píšete, že jste nejspíš ve 2.týdnu těhotenství a máte "hlavbu v pejru" (chápu to jako obavy), jaké dopady mohlo mít Vaše denní užívání konopí na miminko. Píšete, že byste miminko chtěla. A to je v tuhle chvíli hlavní! Přídávám se s malou gratulací.
Vypadá to, že tušíte, že užívání marihuany v těhotenství, má svá rizika. Na druhou stranu nepatří marihuana mezi látky, které by měly na zdraví miminka fatální účinek. Denní užívání větších dávek alkoholu, by miminko ohrožovalo mnohem více.
Na druhou stranu , v bulletinu Zaostřeno na drogy s tématem Návykové látky v těhotenství, byste se dočetla následující:
"...Vliv marihuany na plod je závislý na dávce, při chronickém užívání je prokázán nižší přírůstek hmotnosti u matky a nitroděložní růstová retardace v důsledku chronické hypoxie. Plody jsou popisovány jako hypotonické, s omezenými reakcemi na stimulaci. Děti uživatelek marihuany mají lehce prodlouženou reakci při vyšetření evokovaných zrakových potenciálů v důsledku poruchy ve vývoji optických drah.Vyznačují se sníženou odpovědí na osvit, prodlouženým Morrovým reflexem a tremorem. Abstinenční syndrom není výrazný, obvykle jen neklid."
Bulletin Zaostřeno na drogy si můžete stáhnout na http://www.drogy-info.cz/index.php/pomoc_a_podpora/lecba/zaostreno_na_drogy_2007_04_cislo_4_2007. Také Vám mohu doporučit knihu Návykové látky v těhotenství od Bindera a Vavřinkové.
Kdyby došlo k vážnému poškození plodu v takto ranné fázi těhotenství, bylo by poškození nejspíš tak fatální, že by došlo k samovolnému potratu. Pokud s kouřením přestanete a neobjeví se žádné jiné problémy, můžete zůstat v naprostém klidu a užívat si těhotenství!
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.