zavislost
sonika03
Dobry den chtela bych se vas zeptat co mam delat v dane situaci?mam pritele kteremu je 24 let v minulosti mel problemy s drogami-zavislost na pervitinu-Se zavislosti se i lecil.Uz delsi dobu drogy nebral.a ted najednou znovu do toho spadl.bral je posledni dobou jen 1 krat za mesic-ale ted zavislost prevrsila na jednou tydne nekdy i dvakrat.Pritel se chova jinak,je naladovy,nadava.Nevim co mam delat uz i do prace parkrat nesel kvuli tomu ze byl zdrogovany nemohli byste mi poradit co delat??a jak se chovat kdyz prijde zdrogovany?Strasne me to nici ta jeho zavislost -uz protze mame spolu 15 mesicni dcerku.poradite mi co dal?dekuji za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
mrzí mi, že se přítelova abstinence takto zvrtla. Nejlépe by bylo, kdyby přítel nastoupil na tvz. opakovací léčbu. Dle toho co píšete, to na jeho motivovanost se situací něco dělat, asi moc nevypadá...
Nicméně, by bylo velmi rozumné ( i ohledem na Vaší dceru ), aby jste tedy prozatím Vy, navštívila nějaké zařízení, které pracuje se závislými osobami a tam se poradila v osobním kontaktu jak dál. Jak s přítelem komunikovat, jaká nastavit doma pravidla a vše co je zapotřebí. Také se můžete poradit jak jej lépe motivovat k nějaké pozitivní změně, doplnit si chybějící informace atd.. Nejenom, že získáte poradenství, také získáte podporu, což si v takto náročné situaci bezesporu zasloužíte...
Bohužel, jste neuvedla, odkud jste...nevím tedy kam Vás nesměrovat. Pokud by pro Vás byla dostupná Praha, doporučuji se obrátit na kolegyni, která se přímo specializuje na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog. Zde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Črtnáctá
Email: ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
Služby této poradny jsou bezplatné a je třeba se nejdříve na uvedených telefonních číslech objednat během provozní doby. Nachází se v prostorách kavárny Café Therapy = v její zadní části. Patří pod totožnou organizaci jako tato webová poradna, kam jste napsala. Více informací naleznete zde www.sananim.cz ( ve sloupci Naše zařízení = zadat Poradna pro rodiče PPR ).
Pokud žijete někde jinde, napište znova a uveďte dobře dostupná města. Nebo se sama můžete podívat do databáze kontaktů, naleznete je zde www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci - zadáte - kraj - město - Kontaktní centrum. Vyberte si to, které Vám bude nejlépe vyhovovat lokalitou.
Veškerá kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog, nabízí mimo jiné i poradenské služby pro rodinné příslušníky. Můžete je využít nezávazně, bezplatně, nemusíte se objednávat a být i zcela anonymní...
Pokud by přítel s případným nástupem na opakované léčení souhlasil, tak jak v Poradně, tak jakémkoliv K-centru, Vám poradí jak léčbu zprostředkovat.
Zatím se mějte hezky, ať se Vám i dceři daří. Když budete potřebovat, klidně zase napište. Držte se.
S pozdravem Markéta K.