relapsy a léčba
gabriella
Dobrý den , žiji s přítelem ktery aplikuje nitrožilně pervitin , znám ho cca rok kdy byl 9 měsícu v Praze na ulici před tím než se dostal do Prahy pouze šnupal a kouřil marihuanu... Jeho problem řeší už skoro 6 let kdy začal s kouřením trávy posleze šnupaním ... Je to klasicky učebnicový příklad...Je z normální rodiny , rodiče jsou moc hodní nikdy nebyli problemy , přítel závodně sportoval dělal tenis volejbal , lyžoval , studoval prostě perfektní kluk , chodil na brigady prostě žádná chyba , pote se spustil s partou začal s e zajímat o drgy a chtěl to zkusit , skončilo to utěky nekolik lečeben detoxi utěky krádeže pomoc rodiču na 100% dnes je na tom takto : od července 2011 se snaží nebrat našel si práci styk s rodiči se obnovil žijeme spolu já drogy neberu volno trávíme spolu aby neměl tendence jít fetovat , chodil k psychologovi a bral rivotril docházel do K centra ....za posldní dva měsíce jsou relapsy čím dál častěji probíhá to tak že i když jsme spolu není schopen to vydržet a sebere se o odejde za drogou vždy se vrátí domu řekne co udělal pak se nenávidí a bojí se že skončí na ulici drží ho teplo domova a to že má práci zatím.... při každem relapsu o vše přijde utratí peníze ztratí leky nejde k doktorovi pak má stavy kdy ho to sere a nechce bojovat pak na další den se bojí že ho opustím a že vše skončí a prosí mě že musíme dál bojovat do lečebny nechce ví že by utekl a le chce pomoct , chce vyhledat pomoct nějakouindividuální lečbu pomozte co máme dělat do lečebny nepujde protože pohled na fetaky ho natolik depta že pak jde a fetuje je to jako spouštěč .... Je moc hodny , říkám si že kdyby chtěl do toho zase spadnout nedržel by si práci a mě a bydlení .... kdyby nechtěl bojovat mohl by kdykoliv odejít pryč ale to on nechce .. nemá se rád nenávidí se za to co dělá chce život bez perníku chtěl by normální život ale ta droga ho vždy přemuže ... co máme dělat poradte mi kam se obratit zda je možná nějak individální lečba on ví že sám tonezvládne mě bere jako oporu ale taky je to málo .... jsme už zoufalí

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je to opravdu dost učebnicový případ, se vším všudy. Přítel může zkusit závislost zvládnout ambulantně, ale také se může stát, že se bude opakovaně k drogám vracet a jen sebe, Vás, rodiče i všechny okolo vyčerpávat. V tom je přeci jen pobytová léčba větší šance, že je to - alespoň na delší dobu - naposledy. Je také potřeba po léčbě nepodcenit doléčování, aby se právě znovu k drogám plíživě nevracel. Individuální léčba není v závislostech příliš běžná, větší smysl má léčení ve skupině. Mimo jiné je potřeba si také připustit, že je na tom člověk dost podobně, jako ti ostatní a naučit se s nimi vyjít a venku je odmítat. To se přítel nenaučí tím, že se jim bude vyhýbat a namlouvat si, že je někde jinde. Ambulantní léčba je vhodná např. ve formě denního stacionáře. Doporučila bych, aby přítel - třeba i ve Vašem doprovodu - zašel do Káčka, kam už zřejmě na nějaké poradenství chodil a poradil se s nimi, jaká forma léčby a kde by rpo něj byla nejvhodnější. Oni už ho trochu znají, může jim říct svoji představu a oni mu řeknou, jaké jsou možnosti.