pervitin
eva
Dobry den, dnes jsem u pritele nasla psanicko a jeste neco v pruhldnem pytlicku,krystalky pasku a dva male prasky.cca pred mesicem jsem ho pristihla jak doma na zachode kouri z obalu pervitin. slibil ze toho necha.dnes jsem to nasla znova(cca pred deseti lety byl na pervitinu zavisly(uzival to jehlou),nasledovaly lecebny,pak se z toho dostal,pracoval,byl slusny clovek).pote co jsem ho pristihla na zachode,jsem mu chtela pomoct,slibil ze toho necha,ma to pry pod kontrolou,ale bezuspesne,zamotal se do toho..zjistila jsem ze uziva pervitin dal,lze,neji,nespi,ma dve zamestnani,kvuli financni tisni,kterou sice vyresil,ale pracuje dal. pred tydnem jsme se rozesli,odesla jsem z meho bytu,kvuli jeho agresivite a vulgarite,po tydnu kdy jsem byla u mamky,mi opet slibil ze vse bude jinak,po navratu domu(jsem v 5mesici tehotenstvi),to behem tydne sklouzlo do starych koleji. nevim co dal,potrebuji byt v klidu.kdyz jsem odesla minule,rozbijel doma veci,obchazel rodinu,tvrdil ze si neco udela,pry havaroval v aute,jeho hystorky neznaji meze. dnes nevim co s tim,jak ho dostat z bytu,stydim se za toze jsem mu verila a mam obavu co bude,prosim vas o radu jak jednat s takovym clovekem.dekuji vam

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Evo,
mrzí mi, že se přítelova dlouhodobá abstinence takto zvrtla...
Doporučuji ( i vhledem k Vašemu stavu ), obrátit se na kolegyni, která se specializuje na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog. Nejenom, že se s kolegyní poradíte jako vhodně s partnerem komunikovat, jaká nastavit pravidla a o dalších vhodných krocích...také získáte podporu, což si v takto náročné situaci bezesporu zasloužíte. Zde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email : ctrancta@sananim.cz
Provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
Nejdříve si na uvedená te.čísla zavolejte a na první konzultaci se objednejte. Doporučuji to udělat co nejdříve. Více informací o poradně naleznete zde www.sananim.cz = zadat Poradna pro rodiče PPR.
Ideální by bylo, kdyby přítel nastoupil na opakovací léčbu a svůj návrat k drogám zastavil. Nicméně, vše proberte s kolegyní, věřím, že společně naleznete vhodné řešení.
Opatrujte se, pokud bude třeba, klidně zase napište. V první řadě myslete na Vás a na Vaše dítě, to je teď nejdůležitější. Přeji, hodně sil.
S pozdravem Markéta K.