krevni testy
avak
dobry den soudim se s otcem o malou,ale neni zanedbana po zadne strance muže mi soud naridit testy na drogy?brala jsem pervitin 6let ted jsem 4mesice cista jak dlouho se to drzi v krvi??a pokud bych si chtela jit sama udelat krevni testy na koho se mam obratit a jaka je cena??dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
je sice chvályhodné, že máte snahu a podařilo se Vám již 4 měsíce drogu neužít...nicméně, je to poměrně krátká doba vzhledem k tomu, že jste šest let byla aktivní uživatelkou a v tuto chvíli se staráte o nezletilou dceru. Pokud by soud vyžadoval kontrolu případným testem, myslím, že by to bylo zcela legitimní. Také není neobvyklé, že soud v podobných případech trvá na léčbě matky, ale s tím vším se dá něco dělat, níže uvedu kontakty, kam se obrátit.
Pokud jste opravdu v pořádku, nemáte se čeho obávat. Rozhodně je, ale zapotřebí abstinenci udržet trvale. Doporučuji se obrátit na naše zařízení, které má ve svých službách i program pro závislé matky s dětmi ( ambulantní ).
Netuším, jaká je přesně Vaše situace, jak byla moc rozvinuta Vaše závislost a jaké podmínky nastaví soud. Rozhodně se, ale na toto zařízení obraťte a pohovořte více konkrétněji s paní PHDr. Preslovou, ta po zhodnocení situace doporučí buď léčbu ambulantní v Denním stacionáři, nebo přímo v terapeutické komunitě, kde po celou dobu léčby může být dítě s Vámi. Opravdu se ničeho nebojte, pokud budete se svými problémy opravdu něco dělat, i soud i OSPOD ( orgán sociálně právní ochrany dětí ) budou na tyto skutečnosti náležitě nahlížet. Tato komunita, která je zatím v ČR jediná - mnohým matkám a dětem napomohla k tomu, že dnes mohou být spolu. Vše je na Vás.
Denní stacionář, o.s. SANANIM
Janovského 26
Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041
Gsm : 605 212 175
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
Email : stacionář@sananim.cz
Jak Denní stacionář, stejně tak zmíněná komunita TK Karlov spadají pod o.s. SANANIM jako tato webová poradna, kam jste napsala. Pokud by byla zapotřebí i právní pomoc, naše zařízení spolupracují s bezplatnou právní poradnou A.N.O., na kterou by Vás v případě potřeby mohly odkázat. Více informací o jednotlivých zařízeních naleznete zde www.sananim.cz = v rubrice Naše zařízení zadat Denní stacionář DST a Terapeutická komunita Karlov TKK.
Co se týče testů...
Pokud byste to chtěla pouze pro svou osobní potřebu, aby jste měla jistotu, tak Vám stačí zakoupit v lékárně volně prodejný test na detekování z moče. Test  na amfetamin - cca 100,-Kč, jeho použití je velmi jednoduché, je obdobný jako test na zjištění gravidity. Zdali by tento test měl sloužit i jako důkaz k soudu, je třeba test provést v toxikologické laboratoři. Za normálních okolností se cena za detekování jedné látky v laboratoři hradí 487,- ( příklad THC + pervitin = hrazeno 2x 487,- Kč, pouze pervitin 1x 487,-Kč ). Pokud by jej po Vás žádal soud, například na základě podezření od Vašeho partnera, tak soud Vám i sdělí přesné podmínky. Kde se otestovat, kdo testy bude hradit atd...
Ústřední toxikologická laboratoř
Areál Dětské kliniky, 1.patro, budova A
Ke Karlovu 2
Praha 2
tel : 222 967 188
Pervitin je prokazatelný v těchto rozmezích :
detekce moč = 3 až 21 dní ( při občasné konzumaci do týdne )
detekce krev = 1 až 3 dny
detekce sliny = totožné jako u krve
Vždy, ale záleží při testování na mnoha dalších aspektech. Jako je především intenzita předešlé konzumace, kvalitě konkrétní drogy a také na organismu, jak dalece je schopen se procesem odbourávání rychle vypořádat. Proto je to vždy velmi individuální, poskytnuté údaje jsou pouze orientační, nikdy předem nelze o nikom přesně říci, kdy již bude zcela beze stop či nikoliv...
Doporučuji se co nejdříve spojit s Denním stacionářem a PHDr. Preslovou. Pokud by pro Vás Praha byl problém a Vy žila s dítětem někde jinde, doporučuji se i tak se zařízením spojit. Zařízení pracujících se závislými matkami zase není tolik a zde mají již zkušenosti...
Zatím se mějte hezky, pokud byste měla případně další doplňující dotazy, klidně zase napište.
S pozdravem Markéta K.