piko
loud
Nevim jak prestat, beru uz asi 5 let, nekdy vic nekdy min. Ale nijak me to ani nebavi a hlavne to jde do penez a horsi mi to moje vztahy. Vetsinou je duvod to ze nekdo znamy mi takzvane udela chut... Snazim se prestat uz dlouho ale vzdy kdyz jsem chvili cisty (tak tyden 2) uz mi ani neprijde ze bych s tim mel prestat a zas si dam a jsem tam kde jsem byl. Prosim poradte nejak, neco co by me od toho odradilo.... Doufam ze se v tom vyznate, napsal jsem to dost zmatene. Dik za odpoved.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
to jak své braní popisujete, je zcela běžné a mají to podobně skoro všichni uživatelé. I přesto, že se rozhodnete přestat, s potkáním kamaráda, který také běžně užívá, jdou veškerá odhodlání rázem pryč...
Prvním krokem, který je zapotřebí učinit, je přestat se stýkat s lidmi, kteří jsou uživateli. Jak sám vidíte a mohl jste si nesčetněkrát ověřit, vždy na tom vše pohoří. Dále je důležité, abyste uměl volný čas trávit nějak smysluplně a věnoval se činnostem, které nesouvisí s konzumací drog. Netuším, zda máte nějaké zájmy, koníčky, záliby...Z praxe máme spíše zkušenosti, že uživatelé drog o své zájmy díky braní postupně přijdou, též o kamarády a přátele, které nejsou z drogového prostředí. Proto je více než nutné, aby si ten, kdo chce začít znova a bez drog, udělal kolem sebe novou sociální síť s přátel, jenž drogy neužívají, našel si činnosti, které jej budou bavit, naplňovat, uspokojovat...
Chápu, není to zrovna snadné...ale také to není nemožné. Dnes již existuje plno lidí, kterým se podařilo, a drogy jsou již jen minulostí. Můžete se o to pokusit také. Rozhodně doporučuji se obrátit na nějakou odbornou pomoc. Takto budete mít mnohem větší šanci vším projít snadněji a s trvalým účinkem.
Pokud byste měl zájem o nějaké kontakty, kam byste si mohl třeba prozatím jenom zajít popovídat a informovat se o možnostech pro Vás, tak napište a uveďte, jaká města máte v dosahu. Ničeho se nebojte, poradenství v K-centrech jsou nezávazná, bezplatná a můžete jej využít i zcela anonymně. Rozhodně se vstupem do těchto zařízení nijak nezavazujete a nikdo Vás nebude do ničeho nutit. Konečné rozhodnutí je pouze na Vás, tak to zvažte. Léčba drogové závislosti se dá poměrně dobře léčit, pokud je dotyčná osoba dostatečně motivována a ochotna spolupracovat. Proto je také dobrovolný vstup nezbytný, jinak postrádá na významu.
Popřemýšlejte o tom, pokud budete chtít, tak zase napište...
Zatím se mějte hezky, s pozdravem Markéta K.