pervitin
Hana
Dobrý den,
mám silné podezření a informace (spíše pravdivé) o tom, že můj syn začal brát pervitin. Dlouhodobě užívá marihuanu, snažila jsem se tomu zabránit, ale bohužel už to nejde. Máte nějaké tipy na to jak zjistit, jestli opravdu pervitin užívá? A pokud by užíval, tak nějakou radu, na to, abych se mu to snažila rozumně vymluvit. Povídat si nechce...nebo doporučujete spíše s ním zajít do poradny?
Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
za prvé doporučuji si na tomto webu, pročíst o účincích pervitinu, v rubrice Stimulační drogy, v podrubrice Pervitin. Také spíše doporučujeme osobní kontakt a pohovor v nějakém zařízení pro drogově závislé, kde je mnohem více prostoru probrat vše potřebné a více možností jak vhodně naplánovat další vhodné kroky.
Bohužel jste neuvedla, odkud jste, nevím tedy na jaké konkrétní zařízení Vás odkázat. Buďto můžete napsat ještě jednou a uvést jaké města máte dobře dostupná a my Vám vhodné odborné zařízení vyhledáme a doporučíme. Nebo se sama můžete podívat sem www.drogy-info.cz . V rubrice Mapa pomoci = zadáte = kraj = město = Kontaktní centrum. Veškerá Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog, nabízí mimo jiné i poradenské služby rodinným příslušníkům. A to zcela nezávazně, bezplatně a lze i anonymně.
Pokud by pro Vás byla dostupná Praha, můžete se obrátit přímo na kolegyni, která se specializuje na práci s rodiči uživatelů nelegálních drog. Kontakt zde :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email : ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
Také vše bezplatně. Je, ale zapotřebí se předem na uvedených tel.číslech během provozní doby objednat na první konzultaci. Pokud by se synova konzumace pervitinu prokázala a on byl ochoten spolupracovat, tak i zde by Vám poradili, jak léčbu zprostředkovat. Poradna pro rodiče spadá pod stejnou organizaci, jako tato webová poradna, kam jste napsala. Více informací naleznete zde www.sananim.cz = zadat Poradna pro rodiče PPR.
Přeji, aby vše dobře dopadlo. V případě potřeby, klidně zase napište.
S pozdravem Markéta