následky užívání pervitinu
Katka
Dobrý den, má 19-ti letá sestra asi rok příležitostně užívala pervitin. V současné době je dva roky čistá. Asi před rokem a půl se u ní začaly objevovat depresivní stavy, doprovázené velkými výkyvy nálad, sebepoškozovala se. Následovala krátká hospitalizace v PL - podle psychologického vyšetření bez poruch myšlení a vnímání, ambulantní psychiatr a psycholog, rok užívala antidepresiva, což pomohlo ke stabilizaci. Po vysazení antidepresiv se po dvou měsících její psychický stav změnil k horšímu, medikace tedy byla znovu nasazena. Uvědomuji si, že tato problematika je vysoce individuální, přesto mi to nedá, abych se nezeptala, zda je (např. na základě nějakých statistik) pravděpodobné že psychoterapie a užívání farmak by mohlo \"rozházenou\" psychiku \"dát do kupy\". děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.,
bohužel, i takovéto potíže, jako jste uvedla u sestry, mohou drogy vyvolat. U některých osob může i jednorázové užití jakékoliv drogy ( i THC ), vyvolat velmi vážné psychické potíže, které se pak zdlouhavě léčí...
Samozřejmě je velmi dobře, že je sestra v péči odborníků a své potíže řeší. Takto na dálku nelze objektivně posoudit stav a dělat nějaké závěry. Nicméně, vhodně zvolená medikace a psychoterapie rozhodně velmi napomůžou celkový stav stabilizovat. Je to, ale vždy velmi dlouhodobá záležitost a dlouhodobý proces. Samozřejmě je nezbytné, aby abstinence od drog ( včetně THC a alkoholu ), byla zachována. Což je výborné, že se setře daří. Doporučuji v léčbě setrvat a dbát doporučení ošetřujícího lékaře, který její situaci zná nejlépe...
Přeji, aby sestře bylo lépe, mějte se hezky.
S pozdravem Markéta K.