Rada
Jaromír
Syn, ročník 83 je dlouhodobě závislý na drogách (pervitin)a alkoholu. Zaměstnavatel tuto závislost zjistil, vyšel mu však vstříc s tím, že mu zachová zaměstnání za podmínky, že syn absolvuje odvykací léčbu. Syn souhlasil, absolvoval dobrovolně tříměsíční lečbu v Bohnicích. Poté vydržel abstinovat dva, tři týdny a je v tom opět. Zarytě však odmítá opětovné léčení. Potřebujeme poradit, jak ho přesvědčit, aby postoupil opětovné a pokud možno delší léčení. Zaměstnavatel je ochoten akceptovat i delší dobu léčení.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
uvádíte, že syn prošel léčbou v PL Bohnice, předpokládám tedy, že Praha je pro Vás dostupná.
Doporučuji obrátit se na kolegyni, která se přímo specializuje na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog. Můžete s ní pohovořit o všem co je třeba, poradit se jak vhodně se synem komunikovat a tím jej i třeba lépe motivovat.
Poradna pro rodiče spadá pod stejnou organizaci jako tato webová poradna, kam píšete. Pokud by se syna podařilo namotivovat, mohl by využít léčbu v terapeutické komunitě Němčice ( také stále naše organizace ).
Více informací o jednotlivých typech zařízeních se dočtete zde www.sananim.cz = zadat Poradna pro rodiče PPR a také TK Němčice TKN.
To, že zaměstnavatel je ochoten podržet synovi místo a umožní mu dát se do pořádku je velmi vstřícné gesto, se kterým se zase až tak často nepotkáváme. Byla by škoda tuto šanci propásnout...
Poradna pro rodiče, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527 ( nutno se objednat )
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email : ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
Veškeré služby poradny jsou bezplatné.
Zatím se mějte hezky, pokud bude třeba, klidně opět napište. Přeji, ať vše dobře dopadne.
S pozdravem Markéta K.