testy
cimi
dobry den,chtel bych poradit s jednim problemem,kouril sem bylinu zvanou ,kanavalia maritima\' mela by mit podobne ucinky jako mariuhana i kdyz mi to tak neprislo,v mexiku se pry uziva jako nahrazka mariuhany,osobne sem s mariuhanou prestal uz pred rokem kvuli ridicskemu prukazu,nemuze se stat ze nalizu v namatkovych testech,.. ?jestli ste odbornici tak mi urcite poradite,predem dekuji za odpoved..

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
omlouvám se za zpoždění s odpovědí. Předpokládám, že jste na naši poradnu položil pod stejnou přezdívkou (cimi) dotazy dva. Na ten první se stále snažím dohledat potřebné informace a konzultuji s externími spolupracovníky. Prosím Vás tedy o nějakou chvíli strpení.
V rychlosti - na základně toho, co se mi zatím podařilo zjistit - Vám odpovím na tento dotaz.
Vaše informace o uvedené rostlině canavalia maritimi jsou pravděpodobně správné. Výskyt je spojován s Mexikem, v ČR se objevuje/objevovala jako součást směsí Spice, někdy prodávané jako směsi vonné. Účinky jsou přirovnávány k účinkům marihuany. Účinné látky v rostlinách jsou odlišné. Zatímco v marihuaně jde o THC, u canavalia maritimi je to (nejspíš) L-betonicin a canarosin.
Slinné testy zachycující THC, reagují positivně i na metabolity THC a mohou vyjít positivně i v případě, kdy nejste tzv. pod vlivem a "zhulený". Proto následují po slinných testech testy z krve, které prokáží, zda máte v krvi skutečně THC nebo jen neúčinné metabolity.
V případě, že najdou v krvi THC, jste považován za řidiče, který řídil pod vlivem. Když v krvi objeví pouze metabolity, jste z obliga.
Zatím se zdá pravděpodobné, že běžné slinné policejní testy na drogy, účinné látky z canavalia maritimi neodhalí. Když se však budete chovat neadekvátně, může Vás police vyzvat k podstoupení krevních testů. Ty pak provádí v toxikologické laboratoři, a tam by látku odhalit mohli.
Pak mohou obecně nastat dvě situace:
1. je-li odhalená účinná látka na seznamu zakázaných látek: Máte problém, testy prokáží množství účinných látek a to, že jste byl pod vlivem. Dalsí problém je v tom, že jste užil zakázanou látku.
2. ne-ní li odhalená účinná látka na seznamu zakázaných látek.
V případě, kdy má policie podezření, že se chováte divně, protože jste užil něco, co jejich testy nezachytí (do nedávna to mohla být třeba šalvěj divotvorná, která je od dubna 2011 na seznamu zakázaných látek), budete vyzván k podstoupení krevních testů.
Prokáže-li se Vám v krvi látka, která ovlivňuje schopnost řídit, postupuje se, jako kdybyste užil třeba jed. V takovém stavu se za volant sedat nemá (stejně jako byste neměl sedat za volant, když máte vysoké horečky). Testy by prokázaly množství účinné látky a následovalo by hodnocení Vaší schopnosti řídit. Dle zkušeností pracovníků, kteří se v této oblasti pohybují, byste pak byl velmi pravděpodobně soudem shledán vinným (např. pokud jde o nehodu).
Abyste měl jistotu, že budete mít krevní testy čisté, doporučuje se - pokud jde o marihuanu - sedat za volat až po 12, ideálně až po 18, hodinách. Pokouším se zjistit, zda by toto doporučení bylo možné převést i na canavalia maritimi. Zatím bezúspěšně. Naopak se zdá, že samotní odborníci se ani na 12-18 hodinové dotaci neshodnou.
V tuhle chvíli je to ode mne vše. V tomto týdnu snad budu mít podrobnější informace, které budou součástí odpovědi na první dotaz.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.