Žloutenka C
L.a.w.i.k
Dobrý den chtěla bych se zeptat jak se dá léčit žloutenka typu C. Co má člověk udělat, podstoupit, aby se vyléčil? Děkuji za vaší ochotu a za vaší odpověd.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Základní informace o hepatitidách (včetně žloutenky - hepatitidy typu C) najdete jednak na našem webu v sekci Drogy a nemoci, a jednak je možné se podívat na specializované stránky, např. na web http://www.virova-hepatitida.cz/www-virova-hepatitida-cecko. Tam najdete všechny potřebné informace týkající se možností a podmínek léčby včetně kontaktů na odborné lékaře v jednotlivých regionech. Také je možné se obrátit na bezplatnou telefonickou linku zaměřenou přímo na hepatitidu C a to na 800 333 365 (každý den od 10 do 17 h).
Léčba hepatitidy typu C probíhá standardně podáváním interferonu a ribavirinu, léčba je dlouhodobá, několikaměsíční, u 60-65% nemocných dojde k úspěšnému vymizení viru. Základní podmínkou léčby je vyšetření u odborného lékaře, domluva na zahájení léčby a pak dodržování režimu léčby.
Pokud by bylo potřeba, můžeme Vám doporučit vhodné kontakty, kam se obrátit.