pervitin
achjo
Dobrý den, v pátek jsem užila pervitin. Drogy normálně neberu (max. tak pár experimentů před deseti lety v rámci puberty), ale byla jsem dost opilá a ani nevím, proč jsem do toho šla, no a asi jsem to přehnala (během 10 hodin jsem si šňupla tak 4x) nebo nevím co se stalo, ale tak po třech hodinách od toho posledního šňupnutí mi začalo být hodně špatně, zatuhávaly mi svaly, srdce mi hrozně bušilo, měla jsem třes, nemohla jsem dýchat (jakobych měla ty plíce nějak nafouklé), pocit jehliček po zádech, sevřený hrudník atd., myslela jsem, že snad umřu. Bála jsem se zavolat si sanitku, že z toho bude průšvih. Tenhle stav trval skoro 20 hodin (vzala jsem si na to Lexaurin, po kterém se to trochu zlepšilo). Pak jsem asi den spala. Jenže ještě teď mi není úplně dobře a to už je to čtvrtý den po. Zatuhlé svaly na krku a hlavně mě přepadávají záchvaty pláče a paniky (asi tak pětkrát za den). Bojím se jít do školy i do práce (jenže zítra už do práce opravdu musím). Trochu se bojím, jestli mi z toho ,,nehráblo\". Je to jen normální dojezd nebo si mám někam zajít? A kam? Navíc beru dlouhodobě Zoloft (ale ten mi předepisuje už jen obvoďačka a s tou se to trochu bojím řešit). Děkuju za případnou radu. Jana

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Jano,
dobře, že píšete. Bohužel jste neuvedla, jaká města máte v dosahu, tak nevím jaké zařízení doporučit. Těžko se takto na dálku situace objektivně hodnotí.  Bylo by dobré, aby jste osobně navštívila, nějaké zařízení pracující s uživateli nelegálních drog a pohovořila s odborníkem. Kombinace drog + dalších léčiv nebývají zrovna dobré kombinace a mohou způsobit nemalé potíže. A tak nezapomeňte veškeré léky, které užíváte zmínit, je to rozhodně důležitá informace.
Pokud nevíte, kam se u Vás obrátit, napište ještě jednou a uveďte dobře dostupná města. Nebo se sama můžete podívat sem www.drogy-info.cz, v rubrice Mapa pomoci - zadáte - okres - město - a typ služby ( Kontaktní centrum nebo můžete AT ambulance ). V této databázi jsou veškeré kontakty na zařízení pracující s uživateli nelegálních drog v celé ČR. Vyberte si to, které Vám bude lokalitou nejlépe vyhovovat.
Zdali jste z Prahy, můžete se obrátit na některé z našich zařízení, které spadají pod o.s. SANANIM, stejně jako tato webová poradna. Informace a kontakty naleznete zde www.sananim.cz = můžete se obrátit buď na Kontaktní centrum, Specializované služby CADAS nebo Denní stacionář ( vše na stránkách SANANIMu ).
Doporučuji odbornou pomoc vyhledat co nejdříve. Pokud budete potřebovat, klidně zase napište. Zdali budete mít chuť, můžete napsat, jak to s Vámi dál vypadá. Určitě již nic nekonzumujte ( včetně alkoholu a THC ) mohlo by to Vaše nepříjemné stavy umocnit a prohloubit.
Zatím se mějte hezky, přeji aby bylo brzy lépe.
S pozdravem Markéta K.