piko a antikoncepce
Sabii
Dobrý den,chtěla bych se zeptat muže mi dělat problém míchání antikoncepce a pervitinu? Beru 8 měsícu,párkrát do týdne a uvažovala jsem o tom,že bych začala používat antikoncepci,je nějaké riziko?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle dostupných informací by neměla hormonální antikoncepce interagovat s užitím drogy (nehrozí závažnější komplikace než při užívání pervitinu nebo antikoncepce jako takové, kombinace nemá žádné fatální následky). Zároveň užívání pervitinu nemá vliv na účinnost (spolehlivost) hormonální antikoncepce, pokud ji berete dle instrukcí. Co ovšem při užívání pervitinu a antikoncepce hrozí je, že si třeba právě zapomenete jeden den pilulku vzít a tím se výrazně snižuje efekt antikoncepce (pak je na místě se poradit s gynekologem o hormonální antikoncepci ve formě náplasti nebo injekce, kde není tak velké riziko opomenutí - náplasti s účinnou látkou se vyměňují po týdnu, účinek injekce vydrží dokonce tři měsíce).
Další věc je, že v prostředí, kde se bere pervitin, je také zvýšená pravděpodobnost, že narazíte na sexuálního partnera, který trpí nějakou infekční chorobou (např. hepatitidou typu C) a před infekcí Vás hormonální antikoncepce neochrání. Je samozřejmě vždy lepší použít i kondom (přestože byste brala HA, protože ta brání pouze otěhotnění). Tak to zvažte. Každopádně je moudré se chránit a tak kvituji Vaši snahu zabránit nějakým nežádoucím následkům. Je ale dobré myslet i na další rizika (přenos infekčních chorob). A v neposlední řadě i na rizika užívání pervitinu...
Ale vše je samozřejmě na Vás.
Přeji hodně štěstí.