kontrolované užívání
Als
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat, je možné kontrolované užívání pervitinu? kontrolovaně myslím že se nevytvoří závislost? například vždy jen o víkendu nebo jednou za čtrnáct dní....kde je hranice mezi pravidelným užíváním (kontrolovaným) a závislostí?
Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
ta hranice je velmi křehká a v mnohých případech, také velmi těžko rozpoznatelná ( myšleno pro dotyčnou konzumující osobu ).
I pokud se podaří po nějakou dobu pervitin užívat ,,kontrolovaně"(a to může být velmi různé, je to individuální) = závislost vzniká a to psychická, kterou bych rozhodně nijak nepodceňovala. Chutě na drogu se v různých intenzitách a frekvencích vrací a je na každým, jak se s tím ,,popere" ...
Někoho konzumace drog uchvátí natolik, že již po prvních dávkách propadne jejich ,,kouzlu" a brzy je droga primární záležitostí. Některým se daří po nějakou dobu užívat např. o víkendech a takové to braní může trvat i poměrně delší období. Nicméně, skutečnost je taková, že skoro vždy to končí problémem.
Vždy záleží na osobnostních rysech jedince a také na mnoho dalších aspektech. Dispozici k závislosti nelze nijak jednoznačně specifikovat, je vždy několik předpokladů, které když se ,,potkají" = mohou v závislost vyústit.
Na Vaši otázku je poměrně těžké odpovědět, jelikož jak jsem již psala, je to velmi individuální záležitost a nikdy nelze předem říci, tento člověk bude závislí za tuto dobu a tento ne...
Rozhodně, ale z praxe máme zkušenosti spíše takové, že ve velké většině případů, to nijak valně nekončí. Je to pouze otázka času, kdy konzumujícím osobám se ,,kontrolované" užívání jaksi ,,vymkne z rukou". Dopady a důsledky jsou velké a nepostihují pouze ty, kterých se braní drog bezprostředně týká, nýbrž celé blízké okolí konkrétního uživatele.
Netuším, proč se na toto ptáte. Zda jste Vy sama prozatím příležitostnou uživatelkou a sháníte informace o tom, co by mohlo následovat. Nebo zda je ve Vašem okolí někdo, kdo s pervitinem experimentuje. Pokud budete chtít, napište více...můžete využít i tvz. ,,skryté poznámky", která není součástí veřejného webu, nikdo ji tedy neuvidí.
Zatím se mějte hezky, pokud budete chtít, napište.
S pozdravem Markéta K.