amfetamin
Ewi
Dobrý den, jaká je možnost se bránit když byl proveden test policií čr na drogy a byl pozitivní na amfetamin. Když nebyl požit vědomě- svým přičiněním? Co hrozí, co říci u komise
Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
Váš dotaz zní dost nezvykle. Ptáte se, co dělat, když byl někdo testován Policií ČR na drogy a test mu vyšel positivně na amfetamin. Dodáváte, že dotyčný požil amfetamin, aniž by si toho byl vědom. Zajímá Vás, co říci u komise.
A mě nenapadá nic jiného, než říct pravdu. Na druhou stranu bude dotyčný asi jen těžko dokazovat, že šlo o neúmyslné užití. Případně, že si nebyl užití vědom. Přeci jenom jsou účinky amfetaminu dost specifické a většinou je na sobě člověk snadno pozná.
Nezmiňujete nic o tom, jak byla přítomnosti drogy v těle prokázána. Zda šlo o slinné testy (časté při kontrole řidičů) a následné krevní, nebo v jaké souvislosti byl dotyčný testován. Navíc existují i některé léky, které by mohly mít za následek positivní výsledek určitého typu testů apod.
Nejspíš tušíte, že se k řádné odpovědi přes internet nejspíš nedobereme. Nicméně doporučila bych Vám obrátit se okamžitě na právníka. Máte-li svého vlastního, pak na něj. A nebo rovnou na Právní poradnu A.N.O., která má s podobnými kauzami asi největší zkušenosti. Její služby jsou zdarma. Telefonicky je můžete kontaktovat na tel./zázn: 222 582 932 nebo mobil: 736 760 701 (sídlí na Praze 3, Koněvova 95, více info na www.asociace.org).
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.