Subutex
Veronika
Dobrý den, Je mi 21 let a už 3 roky jsem závislá na subutexu. Byla to moje první zkušenost s drogami a to rovnou i.v. Celou dobu lituji toho, že jsem se k tomu nechala přítelem přesvědčit a že sem nedokázala říct ne. Žijeme spolu 3 roky, máme krásný byt, oba máme dobrou práci, jezdíme na dovolené, dodělávám si školu, snažím se i dodržovat zdraví životní styl.Zajímalo by mě jak je možné když fetuji že je vše tak normální a netrpím problémy jako ostatní narkomané?Omlouvám se, že sem se tak rozepsala, nechci vás tím obtěžovat. Ale jste vlastně první komu o tom říkám.Chtěla bych se z té závislosti vyléčit, ale nevím jak.Nastoupit na léčbu nemocnice nemůžu(kvůli práci a také rodičům, aby na to nepřišli).Četla jsem si vaše články o léčbě a bojím se že sama to nikdy nezvládnu .Jsem z Prahy, takže jestli máte nějaký kontakt kde by mi někdo pomohl a s kým bych si o tom mohla popovídat, byla bych vám za to moc vděčná. Snažím se před ostatními tvářit že se sem v pohodě,ale moc se tím trápím. Předem vám děkuji za vaši odpověd.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
mezi lidmi, kteří užívají drogy, je spousta takových, do kterých byste to ani náhodou neřekla. Mají rodinu, dobře placené pracovní místo, chodí se bavit,... ale berou drogy. Některé z nich to trápí, kvůli penězům, jiné kvůli tomu, že cítí vinu za lhaní svým blízkým, někomu vadí prostě fakt, že je závislý na nějakém "hloupém prášku".
Vy píšete, že už 3 roky užíváte injekčně Subutex. Dostala jste ho od přítele, který ho nejspíš užívá také. Máte se spolu docela dobře, ale Vy se závislostí trápíte. Ráda byste s tím něco udělala, ale myslíte si, že to sama nezvládnete a tak jste se obrátila na naši poradnu. A to určitě nebylo snadné! Píšete, že jsme vlastně první, komu se s tím svěřujete. Nikdo z Vašeho okolí, ani rodina, o ničem neví. I to je důvod, proč si neumíte představit, že byste se čla léčit někam do nemocnice, nebo léčebny.
Možností je ale opravdu celá řada. Se všemi by Vás mohli seznámit například v ambulanci Prev-centra na Praze 6 (www.prevcentrum.cz; Meziškolská 1120/2, tel. 233 355 459) nebo v některém pražském kontaktním centru pro uživatele drog (v Praze jich je hned několik - např. Kontaktní centrum na Praze 5 - Smíchov, Na Skalce 819/15, tel. 283 872 186; další kontakty najdete na www.drogy.net/databaze-kontaktu/).
Ideální je dopředu se objednat, vše je zdarma a nikdo (ani pojišťovna), se o Vaší návštěvě v takovém zařízení nedozví.
Budu ráda, když dáte vědět, jak jste se nakonec rozhodla.
Držím palce.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.