Pervitin
Tom_Kov
Dobrý den, mám problém a rád bych se ho zbavil. Problém je v tom, že již cca. 3 roky užívám pervitin. Nikdy injekčně, aplikace šňupáním, kouřením. Je mi 29 let a vždy jsem měl blízko k drogám, na škole hlavně marihuana, alkohol v množství větším než malém. K pervitinu jsem se dostal až ohodně později cca. ve 25 letech. Pravdou je, že nyní už nepiju, nehulím. Začal jsem ovšem znovu kouřit. Největší problém, je ten, že se mi užívání pervitinu spojilo s mou prací, vždy jsem byl poměrně povaleč, ovšem ve spojení s užíváním, jsem najednou neměl problém vztávat do práce, jsem pak velmi kreativní a pravdou je že jsem se za tu dobu i velmi vypracoval. Jen moje zaměstnání a aktuálně firma, kterou jsem rozjel je extremně časově i psychicky náročná. Nemám prakticky čas vydechnout a proto stále beru. Prostě nemůžu z toho kolotoče vystoupit. Pokud si ráno nedám, prostě nevstanu, nejsem schopný řídit, chodit. Cítím se jak bych měl každou chvíli omdlít. Rád bych se na to vykašlal, protože už to ani dávno není o tom, že se člověk na pervitinu bavil, v současné chvíli mám spíše pocit, že beru proto abych byl normální, jelikož bez prostě přestávám fungovat. Totální kopr, nevstanu, nezvednu tel. Tudíž jsem se chtěl zeptat jak z toho ven. Ovšem vzhledem k tomu, že mám novou firmu, do které jsem investoval vše co jsem měl, nemůžu se nechat někde zavřít na léčení. Navíc se o mé závislosti aktuálně dověděla přítelkyně, kterou miluju a odešla, což je další důvod proč z toho ven.
Díky za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
upřímně řečeno, pokud budete hledat důvody proč ,,to nejde", asi pokaždé nějaké naleznete. Radila bych spíše si to sám pro sebe postavit  ,,proč ano"...
Já sama ve Vašem psaní vidím velmi jasné odpovědi...
1.      sám popisujete jak Vaše současné užívání se postupně proměnilo spíše    v takzvanou          ,,nutnost", aby jste mohl fungovat...a to už asi dávno není legrace.
2.      vše jste investoval do nové firmy, je tedy v sázce hodně, co byste mohl ztratit díky nezvládnuté závislosti.
3.       dost zásadně Vám to teď již i ohrožuje vztah, na kterém Vám záleží.
Jistě by bylo plno dalších důvodů, proč se nepokusit své potíže s drogou vyřešit. A Vy to zajisté nejlépe víte sám. Důvod, jaký jste uvedl Vy ( firma ), slýcháváme často. Měl byste si především uvědomit, že pokud Vám teď drogy činí problém, jistě to nebude v budoucnu s nimi nějak výrazně lepší, spíše naopak. Řízení firmy a všeho co k tomuto patří, s rozvinutou závislostí nemusí vůbec dobře skončit. Těch, kterých přišli o svá zaměstnání, firmy, podniky, nemovitosti je plno. Nemluvě o vztahy, rodiny a přátele...To je bohužel ta stinná stránka života s drogou.
Myslím, že byste měl zvážit, co je pro Vás teď opravdu prioritou. Nikdo není nenahraditelný a myslím, že by se určitě dalo vymyslet, jak Vaší případnou nepřítomnost vyřešit. Kdyby jste měl například autonehodu a byl v pracovní neschopnosti, také byste musel s kolegy hledat nějaké další řešení.
Těžko se takto přes internet objektivně posuzuje celková situace a míra pokročilosti závislosti. K tomu je zapotřebí především osobní kontakt a pohovor. Doporučuji se obrátit na nějaké odborné zařízení a osobně se poradit o možnostech pro Vás. Jsou možnosti i ambulantní formy léčby, ale zdali by byl ve Vašem případě dostačující, já bohužel, touto formou nepoznám. Jak jsem již psala, je třeba osobní kontakt a vědět více informací. Vstupem do Kontaktních center se ničím nezavazujete, dokonce se nemusíte ani prokazovat OP a průkazem pojištěnce. Můžete si pouze pohovořit s některým s kolegů, nezávazně, bezplatně, anonymně. Po té se pak svobodně rozhodnout zda dalších služeb využijete, necháte si zprostředkovat léčbu či nikoliv. Konečné rozhodnutí je na Vás. Léčba drogové závislosti se poměrně dobře léčí, pokud je dotyčná osoba motivována a ochotna spolupracovat. Proto je postavena na dobrovolném vstupu, jinak by ani neměla moc význam.
Zkuste o tom popřemýšlet. Můžete se podívat na naše stránky ( organizace pod kterou spadá i tato webová poradna na kterou píšete ) = www.sananim.cz a dočíst se více o jednotlivých typech zařízení. Pokud budete mít nějaké další doplňující dotazy, klidně zase napište. Také můžete využít tvz. ,,skryté poznámky" = ta není uveřejněna na veřejném webu, tudíž ji nikdo neuvidí.
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem Markéta K.