darovat?
krvinka
jsem obcasnym uzivatelem pervitinu (max. 1x mesicne). zajimalo by me jak je to s darcovstvim krve. delaji pri vstupnich testech i testy na drogy? po jak dlouho dobe uz by se dalo jit bez obav k odberu? muzu prijemce nejak ohrozit?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
dárce vždy vyplňuje prohlášení s různými údaji, mimo jiné o tom, že není uživatelem drog. Tito lidé jsou automaticky z dárcovství vyloučeni. Především jsou rizikem injekční uživatelé, a to ani ne tak kvůli droze samotné, ale hlavně kvůli možným nákazám závažnými nemocemi (žloutenky, HIV...). Je dobré pravidla respektovat, důvodem k vyřazení bývá i spousta dalších údajů, zdánlivě nerizikových. Testy na drogy se pravděpodobně na vzorcích provádějí, i když asi spíše namátkově. V každém případě, pokud by droga byla v krvi přítomná, může to způsobit velmi oslabenému člověku v krizovém stavu, který krev dostane, nečekané potíže. Určitě bych počkala s dárcovstvím až Vás drogy omrzí a tělo se od nich úplně vyčistí, třeba i rok po poslední dávce. V současné chvíli nejste zrovna vhodným adeptem.