neutralizace obsahu drog v moči
petra
Zajimá mě, jestli se dá ošidit test na drogy. Mám podezření, že můj přítel nějakým způsobem neutralizuje test na drogy (klasický, močový). Slyšela jsem, že je to možné přidáním octu do moči anebo něčeho podobně tzv. kuchyňsky dostupného. Pozoruji na něm příznaky znovu užívání. Poraďte, prosím.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
pokud je testovaná osoba při odběru zcela sama, tudíž bez kontroly, tak Vám nikdo nemůže zaručit co se s daným vzorkem moči děje...máme z praxe zkušenosti s různými přidanými látkami, které sice nemusí vzorek zneutralizovat, ale znehodnotí jej natolik, že test nelze provést...
Není to sice nic příjemného, ale pokud se v pobytových i ambulantních zařízení provádí test, s dotyčnou testovanou osobou je vždy osoba další, stejného pohlaví. Jen takto je 100% jistota, že odevzdaná moč je od osoby, která má být testována atd...
Takto na dálku tímto způsobem, to opravdu nezjistíme, bohužel...
Nicméně, pokud přítele pravidelně v domácích podmínkách testujete, doporučuji být v průběžném kontaktu s odborníky, se kterými vše co je třeba můžete konzultovat osobně, protože jak sama vidíte, i testování má mnohá úskalí...
U Vás se můžete obrátit na tyto zařízení :
Kontaktní centrum, PODANÉ RUCE, o.s.
Vídeňská 3
Brno
Tel : 543 249 343, 775 889 919
kontaktní osoba : Mgr. Petr Blažek
více info : www.podaneruce.cz
Kontaktní centrum, A kluby ČR, o.p.s.
Terapeutické centrum Rokycanova
Rokycanova 48
Brno
Tel : 548 211 860, 548 211 856 ( linka důvěry )
kontaktní osoba : Mgr. Tereza Janačíková Nováková, Dis.
více info : www.akluby.cz
Veškerá zařízení pracující se závislými, poskytují mimo jiné i poradenské služby rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. Nebojte se jich využít, jsou to služby bezplatné, nezávazné a lze jich využít i zcela anonymně. Také bych chtěla připomenout, že samotné pravidelné testování Vám nezaručí přítelovu trvalou abstinenci...neuvádíte jak on sám je na tom s motivací, jakým způsobem a na základě čeho jste se pro testování rozhodli, jak on sám na toto nahlíží atd...Důležité je především to, jak on sám své potíže s drogami vnímá, zda si uvědomuje a jak je ochoten spolupracovat. Samozřejmě by bylo nejvhodnější, aby především on odborné pomoci využil, tímto mnohonásobně zvýší šanci na úspěch a dosažení abstinence trvalé.
Doporučuje se obrátit na kolegy, viz kontakty. Pokud budete potřebovat, klidně zase napište. Zatím se mějte hezky a ať vše dobře dopadne.
S pozdravem Markéta K.