strach
šarka
Dobrý den moje dcera nejspíš bere drogy... Ve škole mě na to navedla třídní učitelka. že prej je poslední době jiná.. chová se nepřátelsky.. nedávno slovně napadla nějakou jinou učitelku... nevíte kde by se daly zakoupit testy na drogy a kolit asi tak stojej... ? prosím moc by mi to pomohlo děkuju

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
rozhodně nechci nijak situaci zlehčovat, ale otevřený konflikt s učitelkou nemusí znamenat nic víc, než to, že si možná mezi sebou vzájemně ,,nesedly" a dcera je možná na danou paní učitelku drzejší než na kohokoliv jiného...sama uvádíte, že v domácím prostředí je bez potíží...
Nicméně, chápu Vaše obavy a také si umím představit, že byste ráda měla úplnou jistotu. Na těchto stránkách Poradny si můžete podrobněji přečíst informace o účincích jednotlivých drog.
Orientační testy na přítomnost drog lze zakoupit v lékárnách. Vybírají se typu jednotlivých drog, na které mají být testovány ( např. THC, amfetamin...), stojí cca 100,-Kč a jsou na jednorázové použití. Tyto testy se sice běžně používají, ale 100% zcela nejsou. Pokud se výsledek testu v rozporu s tvrzením testované osoby, doporučujeme vždy další test a to již přímo v toxikologické laboratoři.
Tam jej můžete zaslat nebo osobně donést, výsledek testu hotov cca do týdne a je zcela 100%. Detekce jedné látky 487,-.
Ústřední toxikologická laboratoř
Areál Dětské kliniky, budova A2, 1.patro
Ke Karlovu 2
Praha 2
Tel : 222 967 188
Rozhodně, ale doporučuji, než cokoliv podniknete, na základě podezření paní učitelky, zajít osobně navštívit nějaké zařízení pracující s uživateli drog a nejdříve se poradit. Netuším, odkud jste, ale pokud by pro Vás byla dostupná Praha, můžete se obrátit přímo na kolegyni, která se specializuje na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog. Pohovořit s ní o Vašich podezřeních si myslím, je v tuto chvíli to nejrozumnější, co můžete udělat. Veškeré služby jsou bezplatné. Kontakt zde :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email : ctrnacta@sananim.cz
provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
pro více info se můžete podívat sem www.sananim.cz / zadat Poradna pro rodiče PPR /.
Pokud by Vám nevyhovoval kontakt, napište ještě jednou, vyhledáme Vám jiný, v okolí bydliště. Mějte se zatím hezky, přeji, aby vše dopadlo dobře.
S pozdravem Markéta K.