závislost na videohrách
teta
Můj synovec je závislý na videohrách, jaká je pomoc? Podotýkám, že po škole (maturita v.2010) nesehnal práci a teď jí ani neshání. Má pouze příležitostné brigády, ale hodně řídce. Dluží i na nemocenském.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je to trochu netradiční závislost, ale v podstatě je to s ní dost podobné, jako s každou jinou. Velkou roli hraje, jaký vliv má jeho hraní na jeho fungování a jeho okolí. A na druhé straně, jak jeho okolí "dovoluje" Vašemu synovcovi pěstovat si právě takovou závislost. Pokud bydlí u rodičů, dá se leccos změnit tak, aby na něj byl určitý tlak a musel začít praovat, fungovat, dělat i něco jiného. Pak je nejlepší, když se rodiče přijdou poradit osobně do některého ze zařízení pro rodiny závislých. Tam s nimi odborník situaci detailně probere a mohou udělat nějaký plán, co dál. Pokud synovec žije sám, nezávisle na komkoli jiném, je trochu problém nějak na něj tlačit, protože vlastně chybí prostředky. Rozhodně ale není dobré řešit za něj jeho dluhy, to je jeho záležitost. A čím dříve zjistí, že je to problém, tím lépe.