Absces
mmm
Dobrý den, sestra po drogové závislosti užívá Subutex. V minulosti ho už i zneužívala, ale teď se chová celkem normálně - rozhodně to není taková \"spící princezna\" jako předtím, i když úplně zdravě taky nevypadá. Jenže teď se jí udělal absces v levém tříslu.... Vypadá to celkem jasně. Samozřejmě tvrdí, že to tak není, že je to z minulosti. Je vůbec možné, aby se absces projevil až po deseti měsících? To je blbost, ne?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Úplná blbost to není. Abscesy mívají i lidé, kteří nikdy drogy neužívali. Ale u mladého člověka, který již deset měsíců abstinuje, bych to také nečekela.
Pochopitelně záleží, jak je na tom Vaše sestra po zdravotní stránce. Jestli měla s abscesy problémy i v minulosti a sama píšete, že zdravě nevypadá ani po deseti měsících, pak to tak být skutečně může. Navíc sama píšete, že jinak vypadá normálně a není to už taková "spící princezna" jako dřív. Což taky moc na injekční užívání nevypadá, nebo alespoň ne několikrát denně.
Takže těžko říct.
Možná bych se teď víc soustředila na to, aby sestra začala svůj zdravotní stav řešit. Abscesy přeci jen nejsou nic příjemného, většinou svědčí o injekční aplikaci, ale někdy také o celkově špatném zdravotním stavu, zejména pokud jde o žíly. Subutex je v tomhle směru velmi nebezpečný. Množství abscesů se v souvislosti s jeho injekčním užíváním zvýšilo. A nejde jen o abscesy v žilním systému, ale i srdeční endokarditidy, abscesy na oční sítnici atd. Může jít tedy i o variantu, že sestra Subutex sice užívá legálně (má ho předepsaný od lékaře), ale nedodržuje způsob aplikace (podání tablety k rozpuštění do úst pod jazyk), ale užívá ho injekčně, třeba i jen občas.
Držím palce, ať se stav sestry zlepší, a Vám přeju hodně sil a trpělivosti.
Zdraví,
Gabriela Koryntová.