problémy!
anonýmka..
Dobrý den můžů se vás zeptat zda a jak se dají zúžit zorničky bez drog? nerada to říkám ale ve škole si myslejí že beru drogy, malé děti, které jsou absolutně pitomé,myslejí si jak vědí vše ani nevědí jak vypadá drogově závislí člověk, udělám jim mírnou ukázku,jak to trochu vypadá, vím že e to přiblížit nedá ale ale jak se dají zúžit? děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
tím, že zasvítíte zprudka do oka, způsobíte stažení zornic. Naopak přikrytím oka jejich rozšíření, které se po odkrytí viditelně srovná. Není to způsob, který byste mohla využít?
Nevím, o co přesně ve Vašem sporu jde, ani jestli Vám nějaké "malé pitomé děti" stojí za to, abyste jim dokazovala, že drogy neužíváte, nebo dělala "mírnou ukázku, jak to trochu vypadá". Nedala by se celá situace řešit jinak?
Užívání drog u člověka nepoznáte přeci jenom podle zorniček. Často to na nich nemusí být vůbec znát, případně se to po pár hodinách srovná a nic nepoznáte. Při tom bude dotyčný stále ještě pod vlivem drogy.
Navíc existují i oční vady, které mají za následek rozšířené, případně zúžené zorničky. V případě, že byste takový problém měla, bylo by rozumné obrátit se na očního lékaře.
Pochopitelně existují léky, které mají za následek zúžení zornic a využívají se např. v souvislosti s různými lékařskými zákroky. Podání takových léků se váže na lékařský předpis. Má to svou logiku - např. Pilocardin jsou oční kapky, které se nesmí užívat v případě řady onemocnění (např. akutní zánět duhovky, zákal čočky, ale také u pacientů se srdeční slabostí, astmatem (přípravek může vyvolat astmatický záchvat); při onemocnění žaludečním či dvanáctníkovým vředem, u zvýšené funkce štítné žlázy, při chorobném zúžení v oblasti zažívacího traktu (např. střevní uzávěr) a při poruchách vyprazdňování močového měchýře vyvolaných překážkami odtoku moči; nejsou vhodně v těhotenství atd.).
Stačí Vám to takhle?
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.