užívaní Tramalu na navyklost
apacel
V minulosti jsem užíval Tramal a to dlouhodobě až na takove maximum kteremu malo ktery lekař uvěří tolerance užívaní tramalu se zvyšilo na 30a více tablet deně jednalo se o 50mg tak že ja jsem legalně užíval deně více než 30tramalu 50mg a to mě předepisovali lekaři a skončil jsem ana subotexu což jsem finančně nezvladal a skončil jsem na metadonu samozrejmě nejraději bych skončil ze dne na dnen omezuje mě to v běžnem životě i v rodinem životě nebot mam jestě 4 nezletile děti a nejmlašímu jsou 4 roky do zavislosti jsem se nedostal mou vinou jak k tomu došli některe lekaři vznikli mě chronicke bolesti než jsem začal užívat metadon tak mě s psychiatricke kliniky specialiste sdělili že se ničeho nemusím obavat že pri užívaní metadonu nevznika žadna tolerance což je absolutní nesmysl začal jsem na 30mg a už jsem ma 75mg a pořad mě to nestačí a pravdivě vam mohu sdělit že metadon dostavam ma 7 dní a ten den kdy se pro ně mam dostavit tak se na to těším více než na řízek a to s prosteho duvodu chybí mě nebot usrkavam s dalších lahviček abych aspon chvíli fungovala udělal sve povinosti vuči rodině a dětem jinak jsem jak tělo bez duše maximalně 2 dny usrkuji a pak 5 dní trpím nebot pak mě polovina chybí když jsem byl za revizním lekařem a díval se do databaze predepisovaní tramalu tak tomu nechtěl věrit a nabídl mě ze mě pomuze a to tak ze mě s púolus praktickym lekarem vyridí lečbu u lekaře a to znameho pana mudr nešpora v Praze na Detox a nasledně pak k MUDr panu Kozaku do Fakultní nemocnice Motol oděl pro chronicke bolesti a to i nehledně na to ze revizní lekar ma svou ordinaci se specializaci na chronicke bolesti ale v nemocnici s poliklinikou a v tom to pripadě je potreba lečba na Klinickem specializovanem pracovišti což v Praze v uvedenych nemocnicich je skoušel jsem několik detox nap.na klinice v hradci Kralove a to bez efektu lečba byla dle jejich kolegu a i mě jako pacienta nedobra a moc jsem trpěl tak mě prijmuli do prahy a zbavili mě zavislosti na Tramadol jinak bych uz na tom to světa asi nebyl ale nasledně jsem skončil na subotexu a pak metadonu chtěl jsem od vas radu zda existuje njake leky ktete mají učinky jako metadon nebot stejnak skončim s chronickyma bolesti na opiatech jak mě bylo sděleno lůekaři je možna njaka lečba ktera by mě pomohla abych fungoval jako normalní člověk pro toze mě to ovlivnuje chod rodiny a hrozí i rozpad rodiny prosím o pomoc a radu chci skončit s tím svinstvem metadonem jen ze to není tak lehke na zavěr bych chtěl dodat ze jsem nikdy zadne drogy neuzil do toho do čeho jsem se dostal je dle určitych specialistu vinou některych lekaru i ohleně špatně diagnostice nemoci a to zhoubneho nadoru streva a tak mě na tom to zakladě bylo aplikovano nap.Dosin a nasledně predepisovaní tramalu a po vyšetrení kolono a dalsích vys.zjistili ze se jedna o hemeroidi a polipy na strevech diky za radu s pozdravem apacel

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
nechám stranou otázky typu, kdo za co může a rovnou přejdu k Vašemu dotazu. Popisujete v něm životní příběh plný chronické bolesti. Prošel jste rukama řady odborníků z různých oborů (včetně psychiatrie, závislosti, centrum chronické bolesti). Teď jste v situaci, kdy užíváte 75 mg metadonu denně, což stejně na Vaše chronické bolesti nestačí. Píšete, že výdeje metadonu máte na 7 dní. A to vede k tomu, že během prvních pár dní vše spotřebujete a následující dny trpíte.
Na jednu stranu nechce zvyšovat dávky léku, na stranu druhou nedokážete bez vyšších dávek fungovat.
Píšete, že podle slov lékařů, se nejspíš v budoucnu stejně užívání opiátů na chronické bolesti nevyhnete.
Píšete, že si uvědomujete, že užívání ovlivňuje chod celé rodiny a že dokonce hrozí její rozpad.
Nejspíš Vaše rodina trpí tím, že trpíte Vy. Možná je pro Vás těžké i pro rodinu zvládnout Váš stav, kdy jste pod vlivem metadonu, nebo naopak chvíle, kdy trpíte bolestmi a metadon Vám chybí. A možná je to kombinace toho všeho.
Nicméně to vypadá, že právě rodina je to, co je pro Vás ze všeho nejdůležitější. A o tu chcete bojovat.
Když budu vycházet z toho, co mi píšete, pak bude nejspíš nevyhnutelné smířit se s tím, že máte chronické bolesti, které budete celoživotně řešit užíváním léků. Všechny léky na bolest mají bohužel tu nevýhodu, že u nich roste tolerance a rozvíjí se závislost. Vaše možnosti, jak tuhle situaci ovlivnit jsou omezené. Určitě pomůže, když budete užívat léky tak často a v takových dávkách, jak se domluvíte s lékařem. Obojí by ale mělo vycházet z toho, že potřebujete fungovat "jako normální člověk". Po nějakém čase by nejspíš bylo na místě léky měnit, případně je kombinovat tak, aby dávky nerostly příliš rychle a nebyla z Vás "chodící mrtvola". Máte-li tendenci regulovat si dávky léků sám, měl byste o tom se svým lékařem otevřeně mluvit a stálo by za zvážení, zda do kontroly dávkování nezapojit rodinu, nebo nesáhnout po přípravcích s postupným uvol'nováním v podobě náplastí nebo něčeho podobného.
Stejně jako budete pečovat o tuhle část problému (fyzické bolesti), mohl byste zkusit hledat cesty, jak se postarat o svou psychiku. Nezřídka lidé v podobných situacích propadají velkým smutkům a depresím. Podle toho, jak široce jste se o své situaci rozepsal, soudím, že by Vám mohlo pomoci se se svým problémem svěřit, aniž byste měl pocit, že ho tím zatěžujete a přiděláváte starosti. V tomhle směru bych Vám navrhla individuální terapie. Ale stejně tak můžete své obavy probrat s psychiatrem a zeptat se na doporučení - co dělat, kam se obrátit.
Už teď mám pocit, že se trochu pouštím do spekulací. Nejspíš jste ani nečekal, že by existovala nějaká jednoduchá rada, která by Vám takhle přes internet pomohla. Možná jste psal hlavně pro to, aby se Vám aspoň trochu ulevilo. Přeci jenom by asi bylo naivní očekávat, že Vaši situaci vyřešíme jednou radou takhle přes internet. Bez dlouhodobé a osobní spolupráce, se hledání řešení neobejde. A je možné, že žádná cesta vedoucí k ideálnímu stavu (bez metadonu a jiných opiátů, ale zárověň bez bolesti a zároveň v pohodě s rodinou), ani neexistuje.
Za ty roky, po které s tím vším bojujete, si zasloužíte obdiv. A já Vám přeju, abyste nepropadal beznaději a vydržel.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.