piko
veruna
dobrý den... já sem pervitin užila v celku asi 8x během měsíce...a ted pozoruju né jako že by mi to chybelo.. ale když mi je druhej den špatně tak prahnu po tom si dát další aby se mi udělalo dobře... áále když to pak nějak přejde tak je to pak v pohodě.. ;) když si dám dávku tak mi ani nepřijde že sem si něco vzala... a oči mám jen tak na půl roztáhlí... moje kamarádka si šnupne a napadaj jí takový věci... drmolí blbosti.. napadaj jí různý barvy a má hustý věty a občas řekne dost dobrý kraviny.. ale tohle já prostě nemám.. a nevim jestli si toho třeba beru málo nebo taky záleží na osobnosti...??? taky sem zjistila že sem zhubla.. na váze je to rozdíl tak 3-4 kyla.. ale když se na sebe kouknu sama tak je to hodně vidět... kalhoty mi sou valký.. zmenšilo se mi vyhradně poprsí...

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
vlastně nevím, co by Vás zajímalo.
To, co popisujete, jsou důsledky spojené s užíváním pervitinu. První zmínka se týká nejspíš dojezdů a cravingu - jde o nepříjemné pocity spojené s vyprcháváním účinku drogy a o silnou chuť na drogu, která je jedním ze základních předpokladů pro rozvoj dalších příznaků závislosti, mezi které patří i touha zvyšovat dávku a pokračovat v užívání i přes nepříznivé zdravotní, psychické nebo sociální dopady.
Budete-li v užívání pokračovat, je pravděpodobné, že si na tento způsob navození příjemných pocitů zvyknete a bude Vás napadat stále častěji. To pak vede nejen ke zvyšování dávek, ale častější frekvenci užívání a následně i k injekční aplikaci (a tím dramaticky roste nejen spotřeba peněz, ale i např. zdravotní rizika). Navíc to může dojít až tak daleko, že bez pervitinu nebudete schopna zažívat příjemné pocity.
Hubnutí je také jeden z typických příznaků užívání pervitinu - přeci jenom jde to stimulant, který snižuje chuť k jídlu a nabuzuje tělo do pohotovostního stavu. V počátcích se užíval právě jako lék na hubnutí. To, že jste zhubla výrazně přes prsa, není v počáteční fázi také nic neobvyklého.
Budete-li v užívání pokračovat, můžete očekávat další úbytek na váze, a v budoucnu problémy vyplývající z podvýživy, včetně problémů s chrupem, vlasy, pletí, ale i vnitřními orgány, kostmi apod. Proto není od věci si během pervitinových jízd hlídat stravovací a pitný režim!
Máte pravdu v tom, že na každého působí pervitin trochu jinak. Je tomu tak u všech drog. Některé účinky můžete sledovat u všech (jako třeba rozšíření zorniček, nabuzení, nespavost), ale jejich konkrétní podoba se může různit (někdo je více povídavý, někdo více sexuálně aktivní, někdo více kreativní, někdo se zasekne na rozebírání rádia). To, že máte méně rozšířené zorničky nemusí znamenat, že byste si měla dávat víc. Vaše zorničky pouze nereagují tak intenzivně. Ale stejně tak je možné, že jste mnohem aktivnější po fyzické stránce a zcela ztrácíte pocit hladu (tomu by odpovídalo i zmiňované zhubnutí).
To, že máte po pouhých 8 užitích, tak velké chutě na pervitin, jaké uvádíte, není až tak typické. Možná je nejvyšší čas se v tuhle chvíli zamyslet nad tím, co Vás k pervitinu táhne, resp. co Vám vlastně v normálním životě chybí? Mohla byste pak hledat i jiná řešení, než je užívání pervitinu, a předejít tak řadě dalších nepříjemností a problémů, které se s jeho užíváním pojí. Nechtěla byste to přeci jenom zkusit řešit jinak?
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.