zavislost
onnn
som AA uz dva aj pol roka a skoro kazdy mesiac mam silne myslienky na alkohol ... to naozaj neexistuje ziadna alternativa ku alkoholu ? alebo nieco co znizuje chut a sposobuje uvolnenie

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
píšete, že  docházíte do Anonymních alkoholiků a již dva a půl roku alkohol nepijete. To je velmi slušný výkon. Pořád však bojujete se silnými chutěmi na alkohol. Ptáte se, zda neexistuje nějaká náhrada alkoholu, něco, co snižuje chutě a způsbouje uvolnění.
Pravdou je, že vlastně nic takového neexistuje. Podobné účinky mívají samozřejmě i jiné drogy než alkohol, nebo léky, které ovšem také vyvolávají závislost, ale to jistě není řešení, které byste hledal.
Nicméně je možné se v této věci obrátit na psychiatra a konzultovat s ním možnost nasazení vhodné medikace, která by chutě snížila a pomohla Vám je překonat. Navíc je dost možné, že jste užíváním alkoholu jen překrýval jiné psychické problémy - např. deprese, úzkosti, životní nespokojenost - a ty už se nějak řešit dají. Jednou z variant může být opět psychiatr a medikace, ale také podpora v podobě psychoterapie a přemýšlení nad tím, jak si zařídit život tak, abych byl spokojený.
Je úžasné, že jste zvládl takhle dlouho abstinovat. Ale vypadá to, že pro Vás to je terpve začátek potřebný k hledání toho podstatného, co je špatně a co byste chtěl mít v životě jinak. A je spousta lidí, kteří to mají stejně, pro které je abstinence od alkoholu teprve začátkem a ne hlavním cílem cesty.
Držím palce a přeju hodně sil.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.