rada
myška
Dobrý den prosím o radu jak jednat s dcerou která je několik let závislá na pervitinu teprve nedávno se přiznala že šnupe a bere prášky.je jí 25let bydlí s náma.Vztahy jsou nic moc i když jsme se snažily má svoji hlavu a do ničeho si nenechá mluvit.chce jít na léčení i si to zařizuje a my jí pomáháme stále ale utíká za kamarády i když ví jak nás to ničí nevíme jestli jí prosit a ujištovat že ji máme rádi a bojíme se o ni nebo přitvrdit držet ji doma.děkuji za radu

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
chápu, že tyto situace jsou pro rodiče nesnadné...uvádíte, že dobré vztahy sice nemáte, nicméně se svým problémem se Vám byla ochotná svěřit, což zase až tak o špatných vztazích nevypovídá. Spíše se častěji setkáváme se situacemi, že děti svým rodičům zapírají a nejsou moc ochotni se na toto téma vůbec bavit, obzvláště ti, kteří jsou již zletilí.
Je dobré, že dcera má snahu své potíže řešit a sama si zařizuje léčbu. V podobných situacích jsou ,,kamarádi" rizikem, což chápu, že Vás znejišťuje...vždy v těchto situacích rodičům doporučujeme, aby i oni sami navštívili nějaké odborné zařízení pro uživatele drog a využili poradenských služeb pro blízké osoby. Ne vše lze řešit touto cestou přes internet, poněkud možnosti poradenství přes web jsou omezené. Osobní kontakt je v tomto směru mnohem účinnější, také zpravidla nikdy neskončí první návštěvou. Léčba drogové závislosti je běh na dlouhou trať, má své etapy, kterými je zapotřebí projít, proto je vždy velkým přínosem, když i rodinní příslušníci jsou v kontaktu a spolupracují.
Netuším, odkud jste, ale veškerá Kontaktní centra pro uživatele drog, která bývají skoro ve všech větších městech, nabízí ve svých službách mimo jiné i poradenství pro rodiče a to bezplatně, nezávazně a lze i anonymně. Pokud nám napíšete Vám dobře dostupná města, rádi Vám doporučíme konkrétní zařízení. Nebo se můžete podívat sem www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj - město - Kontaktní centrum, vyberte si to, které vám bude nejlépe lokalitou vyhovovat nebo se obrátit tam, kde si dcera léčbu zařizuje...
Pokud je pro Vás dostupná Praha, doporučuji se obrátit přímo na Poradnu pro rodiče, která spadá pod stejnou organizaci jako tato webová poradna, kam jste napsali...
Zde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s.SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
email : ctrancta@sananim.cz
provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
také bezplatně
více info najdete zde www.sananim.cz / zadat Poradna pro rodiče PPR /
Nejenom, že si doplníte chybějící informace, poradíte se jak v dané situaci vhodně pokračovat, ale také jak s dcerou komunikovat a tím ji třeba i lépe motivovat. Také nezískáte jenom poradenství, ale také podporu, což si v takto náročných chvílích bezesporu zasloužíte. Nebojte se na kolegyni obrátit, můžete s ní otevřeně hovořit o všem co je třeba.
Zdali budete mít další případné doplňující dotazy, klidně zase napište. Držíme palce, ať vše dobře dopadne. Zatím se mějte hezky.
S pozdravem Markéta K.