LSD
jenny
Dobrý večer, včera večer mi nabízela kamoska hulení, neměla jsem u sebe cigaretu tak jsem si dala. Jenze huleni to stoprocentne nebylo, tusim ze LSD podle toho co na stránkách píšou návrat do minulosti atd... Co mam prosim ted delat? Je to lepsi ,ale porad jsem z toho takova mimo, to se ani popsat nedá,hrozné záseky a smutek..

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
píšete, že jste si v úterý večer zahulila, ale nejspíš nešlo o marihuanu, ale o LSD. Usuzujete na to podle účinků, kdy jste zažila něco, co popisujete jako návrat do minulosti. Takové prožitky jsou opravdu spojovány zejména s halucinogeny, mezi které LSD patří. Nicméně mohlo by jít i o silnější model marihuany a kombinaci s Vaší citlivostí apod.
Nechme ale pro tuhle chvíli stranou, o jakou látku doopravdy šlo. Vás zajímá, co máte dělat teď, protože se i po několka hodinách cítíte špatně. Zmiňujete záseky, smutek ...
V tuhle chvíli (kdy odpovídám na Vás dotaz) od užití látky uplynulo odhadem něco přes 36 hodin. A tak je velmi pravděpodobné, že se Váš stav už srovnal a nebo se během dnešního dne zcela vrátí k normálu. Podobné "dojezdy" nejsou po užití halucinogenů až tak výjimečné, jde o to s nimi počítat a pokud možno v klidu přečkat.
Člověk, který něco takového nečeká, bývá překvapený, ve stresu, nebo i vystrašený, což zklidnění příliš nepomůže. Kdyby se stav během dnešního dne a do zítra ráno přeci jenom nesrovnal, nebojte se obrátit na odborníka. Ideální by byl psychiatr věnující se adiktologii, který Vás nebude považovat za feťáka, ani za blázna (kdybyste stála o kontakt, napište). Už samotný rozhovor s ním by Vás nejspíš uklidnil. Případně byste se domluvili na krátkodobém nasazení nějakého léku, který chemii v mozku srovná.
Držím palce, aby vše dobře dopadlo. A jenom si dejte na podobné věci do budoucna pozor. Možná bych se na Vašem místě nějakou dobu vyhýbala i marihuaně, protože podobné zážitky se mají tendenci vracet.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.