ja uz nevim
Rita
Pritel dlouhou dobu bral pervitin.. Slibil ze s tim uz bude konec.. Je uz to asi mesic,co se snazime to zvladat..Priznal se mi s obcasnyma uletama,kdyz si dal nkdy caru,kdyz byl opily,nebo kdyz potreboval byt dlouho v praci.Jenze se vidime jen o vikndech,protoze pres tyden musim byt pryc..A ja proste nevim jestli to bylo oprvdu jen tolikrat, kolikrat mi rikal..Kdyz jsme spolu,tak je furt unaveny..jak kdyby mel dojezd..Nevim jak to mam poznat,nevim jestli mi nelze..nevim jak to mam proste zjistit..Uz me to unavuje..Chtela bych proste vedet na cem jsem abych mohla treba neco delat.Pro nej,pro nas...Je nejakej pusob jak tohle zvladnout?? Predem dekuji za odpoved..Jsem v pasti,a nevim na koho jineho se obratit..Jeste jednou dekuji a preji hezky den..

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
pokud se přítel rozhodl své potíže zvládnout, je to skvělé. Otázkou, ale je, jak se mu to daří. Obvykle to zase tak úplně jednoduché není. Pokud dotyčné závislé osoby nevyužijí odborné pomoci, zcela zbytečně se potácí ve stavech, se kterými si neví rady. Leckdy je pak tyto nepříjemné stavy či vracející se ,,chutě" vrací zpět k drogám i když před tím se sami rozhodli, že s nimi skoncují...
Netuším, jak je na tom Váš přítel s motivací a chutí nějaké odborné zařízení navštívit. Zdali tuto možnost prozatím odmítá, není nikde psáno, že to nemůžete udělat Vy sama a o všem se lépe informovat a poradit. Veškerá zařízení pracující s konzumenty nelegálních drog, nabízí ve svých službách mimo jiné i nezávazné, bezplatné a mnohdy i anonymní poradenské služby rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. Nebojte se jich využít. V osobním kontaktu máte mnohem více prostoru probrat vše potřebné, pohovořit o svých podezřeních a nejistotách, doplnit si chybějící informace, poradit se jak vhodně s partnerem komunikovat a tím jej i třeba lépe motivovat...Osobní návštěvou nezískáte nejen poradenství, ale zároveň i podporu, což v takto náročných momentech si zajisté zasloužíte.
Neuvedla jste, odkud jste...pokud by Vám byla dostupná Praha, můžete se obrátit přímo na kolegyni, která se na práci s blízkými osobami uživatelů specializuje, kontakt zde :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email : ctrnacta@sananim.cz
provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
pro více info se můžete podívat sem www.sananim.cz ( zadat Poradna pro rodiče PPR )
Zdali Praha není ve Vašem dosahu, můžete využít služeb jakéhokoliv Kontaktního centra pro uživatele nelegálních drog. Bývají ve všech větších městech a veškeré kontakty naleznete zde www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci - zadáte - kraj - město - Kontaktní centrum...vyberte si to, které Vám bude lokalitou nejvíce vyhovovat. Nebo můžete napsat ještě jednou, uvést město a my Vám můžeme vhodné zařízení vyhledat a doporučit.
Zatím se mějte hezky a ozvěte se, pokud bude třeba.
S pozdravem Markéta K.