alkoholik po transplantaci jater
dodo
Prosím, je možné, aby ošetřující hepatolog z transplantačního centra odeslal pacienta po úspěsné transplantaci na protialkoholní léčení?Jde o velice vzdělaného muže, bohužel z týrané rodiny alkoholika.Stoprocentně při něm stojím, ale obávám se, že dobrovolně se léčit nepůjde.Existuje nějaká možnost, jak takové pacienty dostat do léčebny?Na všech kontrolách jsem s ním, ale dotaz lékaře na alkohol on neguje a já mám strach mu to sdělit, pro případ, že nebude okamžite převezen do léčebny.Poraďte mi prosím.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, pokud pacient léčbu odmítne, tak pokud není bezprostředně nebezpečný sobě nebo okolí, nikdo jej nesilím léčit nemůže. Zákon praví jednoznačně, že musí být přítomnu akutní a bezprostřední riziko, tedy - pacient, který vykříkuje, že skočí z okna, bude odvezen na psychiatrii - pacient který se upíjí k smrti bude na psychiatrii převezen až když alkoholová demence bude vylučovat bezpečný pohyb po světě.
Tedy - doporučoval bych to kolegovi sdělit - existují i ambulantní možnosti léčby, nebo kombinace detoxifikace (1_2 týdny v nemocnici), pak jen večerní skupiny, hospitalizace různé délky, od 2 do 6 měsíců, možností je mnoho. Pokud váš .... rozhodne, že by se sebou chtěl něco dělat, existuje spousta možností a hospitalizace je jen jedna z nich.