pervitin a léčebna
eva
chtěla bych se zeptat jestli kdybych přítele dala do léčebny jelikož čekáme malé,jestli je to placené nebo ne a na jak dlouho by léčba byla?Pervitin užívá nitrožilně asi 2 roky.Sám přestat nezvládá.děkuji moc

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
většina léčeb u nás je placena z velké části zdravotní pojišťovnou, kromě standardního denního poplatku za hospitalizaci (tedy 60,-), pokud se jedná o terapeutické komunity, pak jsou platby různé, pohybují se ve výši pár tisíc za měsíc, většinou uplatitelných z dávek v nezaměstnanosti nebo v hmotné nouzi. Důležité ale je, abyste přítele "nedávala" do léčebny Vy, ale aby se k tomu rozhodl sám. Pak by bylo nejlepší domluvit se na osobním kontaktu u ambulantního odborníka a s ním zvážit všechny možnosti a vybrat nejlepší typ léčby. V psychiatrické léčebně trvá léčba cca 3 měsíce, v komunitě 0,5-1,5 rokui. Je to opravdu velmi různé. Pokud byste potřebovali kontakt, kam se obrátit, napište město, kde by to mělo být, ráda Vám nějaký pošlu.